مصیب نظری رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس در جلسه فوق العاده شورای اسلامی شهر بندرعباس، اظهار کرد : در جلسه هشتاد و سوم شورا در خردادماه سال جاری، شورا نرخ کرایه سرویس های مدارس را تصویب و برای فرمانداری ارسال کرد.
وی افزود: این تصویب به میزان شصت درصد براساس نرخ دوسال گذشته ای که مصوب نشده بود و براساس کار کارشناسی در کمیسیون ها و مشورت با نماینده آموزش و پرورش و سازمان حمل و نقل شهرداری صورت گرفت.

نظری تصریح کرد: مخالفت هیئت تطبیق فرمانداری با این قید بود که شورا باید در مستندات مصوبات ستاد تنظیم بازار را نیز پیوست می کرد، در حالیکه قانون به صراحت اعلام کرده تعیین نرخ کرایه سرویس های مدارس و تاکسی ها و غیره با شورای شهر است و به آموزش و پرورش هم 27 تیرماه سال جاری نامه زده و اعلام شده است و این بلاتکلیفی و طولانی شدن تصویب نرخنامه به همین دلیل می باشد.

رییس شورای اسلامی شهر بندرعباس با بیان اینکه ستاد تنظیم بازار طبق قانون نمی تواند نرخنامه را مصوب کند، عنوان کرد: به همین منظور طبق درخواست و نامه ای که از فرمانداری دریافت کردیم، این نشست فوق العاده را برگزار کردیم تا تعیین تکلیف شود.

وی اضافه کرد: اعضای شورا بر مصوبه قبلی خود در خردادماه امسال اصرار دارند و افزایش قیمت را قبول ندارند و با تصویب همان مصوبه گذشته موافقت و به فرمانداری ارسال خواهد شد.

نظری اظهار کرد: طبق بررسی های صورت گرفته بین اعضای شورای شهر، به دلیل اختلاف زیادی که نرخ پیشنهادی جدید از سوی شورای ترافیک شهرستان بندرعباس با نرخ مصوب قبلی شورا داشت، تصمیم گرفته شد همان نرخ قبلی مصوب شورا به فرمانداری اعلام گردد.

رییس شورای اسلامی شهر بندرعباس خاطرنشان کرد: شورا موافق فشار بیش از این به مردم نیست و همین شصت درصد هم نسبت به دوسال گذشته که نرخنامه مصوبی نداشته ایم، موافقت کرده است.

گفتنی است، در پایان این نشست فوق العاده اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس، همچنان بر نرخ پیشنهادی گذشته که در خردادماه امسال تصمیم گیری کرده بودند، تاکید و آن را مجدد برای فرمانداری ارسال خواهند کرد.