شصت و نهمین مجمع مشورتی شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استانها، امروز دهم و یازدهم آبان ماه به میزبانی شورای اسلامی کلانشهر مشهد در حال برگزاری است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر بندرعباس، شصت و نهمین مجمع مشورتی (ششمین اجلاس در شورای ششم) شوراهای اسلامی کلانشهر ها و مراکز استانها (اعضای مجمع مشورتی) در کلانشهر مشهد در حال برگزاری است.

طی این اجلاس دو روزه، مصوبات و گزارش عملکرد چهار کمیسیون فرهنگی و اجتماعی؛ سلامت، محیط زیست و خدمات شهری؛ توسعه و عمران شهری و همچنین حقوقی و اقتصادی مورد بررسی و تبادل نظر قرار خواهند گرفت.

همچنین مهمترین موضوعات و مسائل شهری و مراکز استانها، مطرح و بررسی خواهد شد.

کمیسیون فرهنگی و اجتماعی، به بررسی موضوعاتی همچون تدوین سند نظام مسائل فرهنگی و تشکیل سامانه ای با محوریت مدیریت شهری برای رصد برنامه های فرهنگی شهر، تخصیص قطعه ای مخصوص اهداکنندگان اعضا در آرامستانهای شهرها و همچنین راهکارهای تقویت روابط عمومی شوراها در جهت ارتباط با شهروندان را مورد بررسی قرار خواهد داد.

کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری به بررسی راهکارها و حمایت قانونی برای صیانت از منظر شهری، طرح جامع تفصیلی مدیریت پسماند، و نیز بررسی طرح تفکیک زباله از مبداء خوهد پرداخت.

کمیسیون عمران و شهری، بررسی طرح جامع ساماندهی حاشیه نشینی در شهرها و کلانشهرها، تمرکز زدایی از اختیارات شورای عالی معماری و شهرسازی در حوزه مسکن و همچنین دستورالعمل بهره برداری از منابع تجدیدپذیر شهری را در دستور کار خود دارد.

کمیسیون حقوقی و اقتصادی نیز به بررسی ساختار مراکز پژوهشی شوراهای شهر ، پاسخ سازمان برنامه و بودجه در خصوص عوارض مالیات بر ارزش افزوده و همچنین مصادیق پیشنهادی عوارض و بهای خدمات سال 1403 خواهد پرداخت.

به گفته موحدیان رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، هدف کلی اجلاس، اشتراک‌گذاری تجربیات شهرها، نقد و بررسی مسائل مشترک و ارائه پیشنهادات مختلف درخصوص موضوعات مربوط به مدیریت‌های شهری است تا به شورای عالی استان‌ها، مجلس شورای اسلامی و وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مرتبط ارسال شود.

موحدیان تاکید می کند؛ نشست‌های مجمع مشورتی تاکنون دستاوردهای خوبی داشته و مسائل و موضوعات مختلفی را رفع و رجوع کرده است.

گفتنی است، بخشی از این پیشنهادات تبدیل به قانون شده و یا در شورای عالی استان‌ها به تصویب می‌رسد و جامعه شورایی کشور امکان استفاده از آن را پیدا می‌کنند.

انتهای خبر/