رئیس کمیسیون معماری شهرسازی و خزانه دار شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: با توجه به در پیش بودن زمستان و وقوع بارندگی شدید در بندرعباس و داستان تکرار آب گرفتگی معابر شهری، شهرداری برای جلوگیری از تکرار چنین مشکلاتی برای شهروندان چاره اندیشی کند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر بندرعباس، حجت الاسلام عبدالرضا حیدری سراحی در نطق پیش از دستور خود در یکصد و چهارمین جلسه شورای شهر با تبریک ولادت حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار، اظهار کرد: شما پرستاران هر روز خودتان را در معرض آسیب و صدمه قرار می دهید تا بیماران سلامتی خودرا بدست آورند.

وی در خصوص شرایط امروز فلسطین، افزود: وضعیتی که امروز در سرزمین های اشغالی حاکم است ،هم مصداق آشکار ناامن سازی منطقه ای و بین المللی است و هم نمود روشن جنایت و نسل کشی است.

حجت الاسلام حیدری سراحی ادامه داد: موضوع فلسطین و اشغال ۷۵ ساله سرزمین یک ملت کهن و آواره کردن اکثریت ساکنان بومی آن سرزمین و سرکوب و تحقیر باقیمانده جمعیت در غزه و کرانه باختری مساله فلسطین مساله بشریت و کل جامعه بین المللی است و بنابراین همه کشورها تک تک انسان ها برای پایان دادن به این وضعیت غیرانسانی و شرم آور مسئولیت دارند.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس اضافه کرد: آنچه در فلسطین اشغالی به ویژه غزه می گذرد مایه نگرانی و تاسف و شرمساری است جنایاتی که در حال وقوع است ظلم مضاعف به ملتی است که ۷۵ سال است تحت اشغالگری بی رحم قرار گرفته و از همه حقوق بشری و کرامت انسانی خود محروم بوده اند.هیچ انسان با وجدان و هیچ دولت مسئولیت شناسی نمی تواند نسبت به جنایات در حال وقوع و نیز نسبت به آثار و تبعات بسیار خطرناک این وضعیت بر صلح و امنیت منطقه بی اعتنا باشند و از دیگر حقوق واقعی خود محروم بوده و جنایات در حال ارتکاب توسط رژیم اشغالگر علیه مردم فلسطین به هیچ وجه قابل توجیه نیست.

وی ادامه داد: رژیم اشغالگر نشان داده است که حیات خود را در تداوم ناامنی و گسترش آن می داند. از حامیان آن انتظار می رود به مسئولیت های خود عمل نمایند و او را مهار کنند.

این عضو شورای شهر با اشاره به بارش باران در روزهای گذشته و آبگرفتگی معابر، تصریح کرد: در اواخر هفته گذشته شاهد نزول رحمت الهی بودیم که علاوه بر آب گرفتگی شدید معابر شهری که با هر بار بارندگی نمایان می شود، براساس بازدیدهای میدانی سطح خیابان های شهر بندرعباس مملو از رواناب کانال ها وسرریزشدن جوی های روباز شهری بودیم به طوری که تردد خودروها و شهروندان را با مشکل مواجه کرد.

وی اضافه کرد: با توجه به در پیش بودن زمستان و وقوع بارندگی شدید در بندرعباس و داستان تکرار آب گرفتگی معابر شهری برای جلوگیری از تکرار چنین مشکلاتی برای شهروندان چاره اندیشی کرد.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: برخی از مناطق بندرعباس مشکل فاضلاب دارند و دچار آب گرفتگی شده اند هرچند که با تلاش کارگران شهرداری و آب و فاضلاب تا حدود زیادی مشکل آب گرفتگی برطرف شد اما همین جا از مدیریت خدمات شهری و سایر مدیران می خواهیم که لایروبی کانال ها و شناسایی نقاط آبگرفتگی را در دستور کار خودشان قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: تذکر و یادآوری می کنم قبل از بارندگی و نزول رحمت الهی اقدام لازم برای رفع روان آب ها در سطح شهر انجام شود که شهروندان ما با مشکل مواجه نشوند.

انتهای خبر/