رییس شورای شهر ساری با بیان اینکه۲۴ سازمان و وزارتخانه متولی امور فرهنگی است و بودجه و اعتبار کلان دریافت می کنند، گفت: سازمان های متولی فرهنگی از زیر بار مسئولین شانه خالی می‌کنند و محور فرهنگی در شهر ها، شهرداری ها شده اند و دیگر دستگاه‌ها پاسخگو نیستند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر بندرعباس، پرویز شعبانی در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی هفتادمین اجلاس مجمع مشورتی روسای شورا های اسلامی کلان شهر ها و شهر های مراکز استان کشور افزود: در خصوص مسایل فرهنگی و اجتماعی باید متولی عملیاتی و میدانی مشخص باشد تا بتوان مسیر حرکت را مشخص کرد.

وی با بیان اینکه ما جدای از دنیا و آسیب های که به واسطه رسانه ها و فضای مجازی به کشور وارد میشود نیستیم، تاکید کرد: خواه نا خواه فرهنگ سایر کشور ها به دلیل مراودات جهانی و رسانه ها بر فرهنگ ما تاثیر گذار است که برای جلوگیری از آسیب های وارده باید از چهره های فرهنگی،ورزشی ،مذهبی و همچنین نخبگان استفاده نماییم.

این عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی با بیان اینکه شهرداری ها بار بزرگ ارتقا فرهنگ جامعه را بر دوش می کشند بیان کرد: ما نباید از بحث فرهنگی و آموزشی کارکنان شهر داری ها غافل شویم زیرا این افراد به عنوان سفیران فرهنگی می توانند در جامعه یک انقلاب فرهنگی ایجاد نمایند.

شعبانی با اشاره به اینکه حجم کار شهرداری ها در زمینه های مختلف وسیع است، ابراز کرد: شهرداری ها با اقدامات عمرانی و فرهنگی که انجام می دهند می‌توانند در زمینه افزایش امید به زندگی تاثیر گذار باشند.

انتهای خبر/