رییس شورای شهر مشهد با بیان اینکه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات نیازمند همکاری است و قانون آن اعتماد سازی است، گفت: چند عامل بر اعتماد سازی و مشارکت مردم موثر است که یکی از آنها حمایت است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر بندرعباس، حسن موحدیان در کمیسیون فرهنگی _اجتماعی هفتادمین اجلاس مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی کلان شهر ها و شهر های مراکز استان کشور، اظهار کرد: احترام یکی دیگر از عوامل موثر بر همکاری مردم است، مردم انتظار احترام از ادارات و ارگانها یی دارند که به آنها مراجعه می کنند.

وی تاکید کرد:دولت نتوانسته سازمانها و ادارات را پاسخگو نماید تا جواب قانع کننده ای به مردم بدهند.

این عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی با اشاره به اینکه باید در استخدام هایی که صورت می گیرد ،شایسته سالاری صورت گیرد گفت:هر شغل مناسب کسی است که در آن زمینه تخصص ، علاقه و انگیزه دارد. مردم باید باور داشته باشند که افراد شایستگی شغل و جایگاهی که هستند را دارند.

موحدیان با بیان اینکه رعایت انصاف یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار بر مشارکت است، افزود: رفتار ما باید مبتنی بر مقرراتی باشد که از قبل تعیین شده ،رفتار و تصمیمات ناگهانی سبب نارضایتی و عدم اعتماد مردم خواهد شد.

رییس شورای اسلامی مشهد عضو کمیسیون تخصصی فرهنگی و اجتماعی شوراهای اسلامی کلانشهرهای کشور با دستور کار تبادل نظر در خصوص ایجاد رویه واحد در فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در شهرداری ها، مطرح کرد: در مسائل فرهنگی بی سروسامانی خاصی میبینیم که نمی دانیم باید از چه کسی مطالبه کنیم. ما باید بسترهای فرهنگی را آماده کنیم که در دو سال اخیر زمین های ورزشی بسیاری در مشهد ساختیم اما اگر مردم استفاده نکنند ما مسئول نیستیم و باید یک اهداف عملیاتی تعیین شود که بر اساس این اهداف همه ارگان ها مشارکت کنند و کار در مسیر درست پیش برود.

۰۲:۰۵ قبل‌ازظهر

انتهای خبر/