کمیسیون تخصصی سلامت، محیط زیست و خدمات شهری در هفتادمین اجلاس مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی کلان‌شهرها و مراکز استان ها با حضور مصیب نظری رییس شورای شهر بندرعباس و سید امیر سامع، نایب رئیس شورا ورئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان، کرم نعمتی، رئیس شورای اسلامی شهر خرم آباد، مصطفی حیدری رئیس شورای اسلامی شهر شهرکرد، علی اکبر نظری عضو شورا و رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر همدان ، بهاری قائم مقام شهردار بندرعباس و افشین مظهری معاون خدمات شهری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر بندرعباس، در ابتدای این نشست موضوع تبادل نظر در خصوص تهیه منابع آب مورد نیاز فضای سبز شهری بررسی شد و هریک از اعضای حاضر در این نشست تخصصی به بیان نظرات و پیشنهادات خود در این خصوص پرداختند.

«سید امیر سامع، نایب رئیس شورا ورئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان» با اشاره بر حفظ ، نگهداری و عدم تخریب فضاهای سبز شهری بر امانت داری این میراث سبز و ارزشمند برای آیندگان تاکید کرد.

وی با ابراز نگرانی در خصوص هدر رفت آب باران گفت: اگر بخواهیم خودمان را نقد کنیم متاسفانه ما قادر نبودیم از روان آب‌های ناشی از آب باران بصورت بهینه استفاده کنیم.

«علی‌اکبر نظری عضور شورا و رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر همدان» با ابراز نگرانی در خصوص از بین رفتن منابع آب و خسکسالی، خاطر نشان کرد: باید به فکر برگرداندن آب خاکستری(آب باران) به طبیعت و به جهت استفاده مصارف غیر شربی باشیم.

«کرم نعمتی، رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد» پیشنهادات خود را با صرفه جویی در مصرف آب با استفاده، کاشت و گسترش گیاهان کمتر آب دوست شروع و به پیگیری برای دریافت اعتباراتی از سمت دولت به جهت صنعتی کردن و مکانیزه کردن آبیاری فضای سبز ادامه داد، و کفت: عدم همکاری سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها با شهرداری حرکت به سمت اهداف را کند و حتی ناموفق کرده است.

وی همچنین گفت: هرچه سطح غیر سخت در سطح معابر را کاهش دهیم و به سمت شهر اسفنجی برویم استفاده و صرفه جویی از آب باران به حداکثر می‌رسد.

«مصطفی حیدری رئیس شورای اسلامی شهرکرد» با اشاره به کاهش بارندگی و منابع آبی به تلاش بر مبنای صرفه جویی تاکید کرد و پیشنهاد به ایجاد توافق نامه با شرکت آب و فضلاب برای در اختیار گرفتن پساب و حتی فاضلاب خام به جهت تصفیه و استفاده در مصارف بهینه پرداخت.

بهاری قائم مقام شهردار بندرعباس گفت: عملکرد و پیگیری مسائل طرح شده در این اجلاس باعث ارائه خدمات بهتری می‌شود و در واقع موضوعاتی که مطرح می‌شود دغدغه مشترک شهرداری‌هاست و مدیریت منابع آب موضوع بسیار اساسی بوده و باید اتفاق بیافتد.

انتهای خبر/