سرپرست فرمانداری بندرعباس از لزوم خروج از سیاست‌زدگی در جامعه به نفع مردم سخن گفت و افزود: حکمرانی مردمی مورد توجه است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر بندرعباس، حبیب بهادری صبح امروز در دومین روز از پنجمین نشست رؤسای کمیسیون‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شوراهای اسلامی مراکز استان‌ها و هشتمین نشست شهرهای حماسه ساز انقلاب اسلامی در محل سالن جلسات شهرداری بندرعباس، اظهار کرد: دشمن در حوزه جنگ شناختی، امید جامعه را هدف قرار داده،با طرح روایت های وارونه و اخبار جعلی که علاج کار، جهاد تبیین است. بر مدار بیانیه گام دوم بیان دستاوردهای گذشته و حال  و ترسیم و تبیین آینده با ارتباط موثر و ارائه خلاقانه با استفاده از ابزار نوین،پیام انقلاب، امید،خودباوری، برابری و برادری در کنار استکبار ستیزی و در کنار خدمت به مستضعفین بوده است.

سرپرست فرمانداری بندرعباس در ادامه افزود: همانگونه که رهبری فرمودند به قله نزدیکیم می بایست در تبیین پیشرفت ها و دستاوردهای انقلاب پر برکت اسلامی به مردم به خصوص نسل  جوان و نوجوان توجه و اقدام کنیم.

بهادری با اشاره به اینکه در حوزه حکمرانی مردمی اگر تعریف ساده‌ای داشته باشیم، خاطرنشان کرد: توجه به آگاهی، اراده و منابع مردم در حکمرانی و تسهیل شکوفاسازی ظرفیت و توان های متنوع مردم و نهادهای مردمی از طریق مشارکت آنها در اداره و پیشرفت کشور است.

وی تاکید کرد: از فضای سیاست‌زدگی باید جهت تسهیل خارج شویم تا بتوانیم نتایج آن به نفع مردم باشد و شوراها به عنوان پل ارتباطی بین حاکمیت و جامعه می تواند نقش بسزایی در شکوفا سازی این توانمندیها دارند. به عنوان مثال: در هرمزگان جهاد راهسازی و نهضت آبرسانی با مشارکت مردم و گروه های جهادی در قالب قرارگاه مردم در حال فعالیت هستند که به نتیجه رسیده اند و قابل ارزیابی هستند.

سرپرست فرمانداری بندرعباس با بیان اینکه برای مشارکت مردمی باید خط و مشی مشخص نماییم، تصریح کرد: مردم محوری در مقابل دولت سالاری، مردمی شدن بودجه، ملموس کردن اثر حکمرانی مشارکتی برای مردم، ظرفیت سازی و قابلیت آفرینی برای مشارکت مردم با دولت از جمله عوامل موثر بر حکمرانی مردمی می باشد.

به گفته بهادری، در کار فرهنگی باید قاعده بر نظام حاکم شود و امروز اگر مشکلاتی داریم به دلیل بی قاعدگی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کمیسیون های فرهنگی، به جای توجه به مشکلات باید به مسائل فرهنگی شهر در قالب تدوین بانک نظام مسائل باید در بودجه ریزی بطوری که قابل ارزیابی و ارزشیابی باشند مد نظر قرار بگیرید.

انتهای خبر/