جهانگیری، مدیرکل ارشاد اسلامی استان هرمزگان از ظرفیت‌های نهفته در کشورمان سخن گفت و بیان کرد: تنوع مذاهب و خرده فرهنگ‌ها برایمان یک فرصت است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر بندرعباس، اسمعیل جهانگیری مدیرکل ارشاد اسلامی استان هرمزگان، امروز پنجشنبه در دومین روز از پنجمین نشست رؤسای کمیسیون‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شوراهای اسلامی مراکز استان‌ها و هشتمین نشست شهرهای حماسه ساز انقلاب اسلامی در محل سالن جلسات شهرداری بندرعباس اظهار کرد: همنوایی در دستگاه های فرهنگی می‌تواند سمفونی زیبایی را ایجاد کند که اثربخش باشد.

جهانگیری با بیان اینکه انقلاب ما یک انقلاب برنایی است که از طفولیت تا کنون به رشد معقولی رسیده است، افزود: انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی بود و بر پایه ایدئولوژی شکل گرفت.

وی ادامه داد: ایدئولوژی، ملت و مردم سه رکن اساسی برپایی خیمه انقلاب بود و همراهی مردم باعث به ثمر نشستن آن شد.

مدیرکل ارشاد اسلامی استان هرمزگان تشریح کرد: علت اینکه امروز ملت کفر با جمهوری اسلامی در جنگ است، به دلیل این است که انقلاب اسلامی تمام تئوری‌های حکومتی گذشته را رد کرد و مورد قبول قرار نداد و برای همه جای سوال بود که چه چیزی را می خواهند معرفی کنند و جمهوری اسلامی معرفی شد.

جهانگیری با توجه به سخنان شهید قاسم سلیمانی، گفت: ما یکی از مشکلاتمان این است که تعریف مشترکی از دشمن نداریم و براین اساس مساله برایمان درست می شود.

وی ادامه داد: فرهنگ اقتصاد مقاومتی باید در کمیسیون های فرهنگی تبیین و نهادینه شود تا اینکه اقتصاد مقاومتی محقق شود و ما در تمام موضوعات فرهنگی باید حضور داشته باشیم.

مدیرکل ارشاد اسلامی استان هرمزگان اظهار کرد: کشوری هستیم که تنوع مذاهب و خرده فرهنگ‌ها برایمان یک فرصت است، وجود لهجه ها و زبان های متفاوت وهمچنین پوشش های متفاوت نشان از فرهنگ های غنی در کشورمان است.

به گفته جهانگیری؛ ما در کشور دارای دو فرهنگ عمومی و رسمی هستیم که در بعد عمومی، می‌توانیم به پیاده روی اربعین، شب یلدا، برداشت خرما در جنوب، برداشت برنج در شمال را مورد مثال قرار دهیم که متاسفانه متاثر از فرهنگ رسمی شده است.

وی توضیح داد: فرهنگ رسمی یعنی کتاب، یعنی رمان، فیلم، موسیقی و امروز فرهنگ رسمی در دستان حاکمیت است که لازمه آن توجه به مسائل توحیدی در فرهنگ رسمی است.

نماینده عالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان هرمزگان با بیان اینکه امروز موسیقی ما چقدر با فرهنگ توحیدی همراه است؟ خاطرنشان کرد: پس لازم است در این زمینه تجدید نظری داشته باشیم.

جهانگیری با اشاره به اینکه اعضای شورای اسلامی شهرها و روستاها از منتخبین مردم هستند، گفت: در همه استان ها نیاز به همگرایی داریم و لازم است نسبت به برنامه های همدیگر شناخت داشته باشیم تا بتوانیم اقداماتی اثرگذار داشته باشیم.

انتهای خبر/