عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: باتوجه به اعتمادی که به ما شده و مسئولیتی که در حال حاضر نسبت به مردم و شهر داریم تا آخرین ثانیه های عمر خدمتی نباید کوتاهی و قصوری صورت پذیرد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر بندرعباس،حسن سالاری در نطق پیش از دستور یکصد و نوزدهمین جلسه علنی شورای شهر با تبریک سال نو، اظهار کرد: خدا را شاکرم که روزهای سال نو تقارن با عبادت و بندگی مضاعف و طاعات نو در ماه بهار قرآن به همه ما ارزانی داشت.قرآن کریم، رکن مهم دین اسلام بوده و هر فرد و گروهی که دارای مسئولیت است، باید آن را مورد توجه قرار دهد.

وی ادامه داد: ترویج اندیشه والای ائمه اطهار سلام الله، حضرت امام(ره) ، رهبری عزیز و فقه شیعه و در سطح جامعه، ثمره برگزاری جلسات قوی قرآنی است و محافل قرآنی که به همت شهرداری بندرعباس در محلات مختلف در دهه سوم ماه مبارک برگزار شد قابل تحسین است و آنچه مسلم بوده این است که باید به سمت توسعه رویدادهای قرآنی گام برداریم و برنامه هایی مدون و مدت دار برای تربیت هرچه بیشتر و بهتر جامعه قرآنی داشته باشیم.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس افزود: نوروز، هر چند برای اکثر مردم مترادف تعطیلات و استراحت و سفر است و فرصتی برای تجدید قوا برای آغاز سالی بهتر به شمار می رود اما بسیاری از هموطنان در این ایام، نه تنها تعطیل نیستند، بلکه بر حجم کارهایشان نیز افزوده می شود. در واقع، اگر نوروز به کام اکثر مردم خوش می نشیند، یکی از دلایلش این است که جمعی دیگر شبانه روز در تلاش اند. یکی از این مجموعه ها عزیزان زحمتکش ، نیروهای تنظیف و فضای سبز و پرسنل و کارکنان خدوم شهرداری بوده که حتی علی رغم عدم دریافت حقوق جانانه به شهر و مردم خدمت می کنند.

سالاری گفت: یکی از برنامه های موثر و نشاط آور در کنار فعالیت های قرآنی و معنوی و رسیدن به بندگی و طاعت می توان به برگزاری رویدادهای ورزشی در قالب مسابقات جام رمضان اشاره کرد . شب‌های ماه مبارک رمضان و فاصله بین افطار تا سحر، بهترین فرصت برای غنی‌سازی اوقات فراغت شهروندان، به ویژه نوجوانان و جوانان است که سال به سال مورد استقبال پر شورتری از همشهریان و ورزش دوستان عزیز شده و قطعا برگزاری چنین رویدادهایی، با جامعه هدف مختلف و متفاوت، نقش موثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی هم دارد و باید در جهت افزایش برگزاری آنها تلاش کنیم.

وی اضافه کرد: نکته حائز اهمیت، مشارکت پرشور جوانان است؛ جام رمضان و در مجموع حوزه ورزش، بهترین و مطلوب‌ترین بستر برای تخلیه انرژی این عزیزان است که یقینا این موضوع هم حتما باید در دستور کار قرار گرفته شود و‌ نباید از آن غفلت نمود.

سالاری با اشاره به شرایط حاکم در منطقه، تصریح کرد: غزه آزمونی است که پایبندی ملت‌ها و دولت‌های مختلف به اصول انسانی را مورد سنجش قرار می‌دهد؛ بر این اساس، ما بار دیگر، همصدا با تمام هموطنان‌مان، جنایات ضدانسانی و هولناک صهیونیست‌ها را محکوم می‌کنیم و اقدام فوری و قاطع جامعه جهانی برای توقف این جنایت‌ها و پایان دادن به قتل عام فلسطینیان را خواستاریم.

وی تصریح کرد: همه مسلمانان را به تقویت وحدت و یکپارچگی و برداشتن گام‌های عملی برای آزادی قدس شریف فرا می‌خوانیم و جهان اسلام را به انجام وظایفش در قبال مسئله فلسطین دعوت می‌کنیم و با همین وحدت و اشاره ولی امر مسلمین همانطور که در ساعات اخیر ذره ای و قطره ای از دریای توان و ظرفیت و قدرت خود را نمایان نموده یقینا حماسه هایی غرورآفرین و افتخار و انگیزه رقم خواهیم زد و سیلی های محکمتری به این ظالمان زده خواهد شد.

وی با گرامیداشت روز ۲۵ فروردین ماه روز منابع انسانی، اظهار کرد: اختصاص یک روز در تقویم رسمی کشور با این عنوان، نشان از اهمیت توجه به منابع انسانی، به عنوان مهمترین سرمایه و یکی از عناصر کلیدی در هر مجموعه و سازمان است.

سالاری ادامه داد: شهرداری یک نهاد اجتماعی و مردمی است که شهروندان پیوسته با آن در ارتباط هستند، کارکنان شهرداری، در خط مقدم این ارتباط و تعامل هستند؛ برهمین اساس، توجه به رضایتمندی پرسنل و منابع انسانی شهرداری از اهمیت مضاعفی برخوردار است.

وی با بیان اینکه باور داریم که این ارتقاء رضایتمندی در بدنه و سرمایه‌های انسانی، رابطه مستقیمی با ارتقاء رضایتمندی ارباب رجوع و شهروندان دارد، تصریح کرد: پس باید در این مسیر گام برداشت احصاء شبکه مسائل سرمایه‌های انسانی شهرداری و مدیریت شهری، برنامه‌ریزی موثر و کارآمد پیرامون افزایش سطح کمی و کیفی نظامات ذکر شده و تلاش در جهت تکریم کارکنان، از جمله سرفصل‌های ماموریتی تدوین شده و تاکیدی شورای شهر به شهرداری است.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس عنوان کرد: برخی معتقدند یک‌سال و چند ماه باقی‌‌مانده، زمان کوتاهی است و با توجه به مسائل و تحولات مدیریتی، مسائل مالی و غیره نمی‌توان کارهای اساسی در شهر انجام داد اما این نکته را متذکر می شوم که باتوجه به اعتمادی که به ما شده و مسئولیتی که در حال حاضر نسبت به مردم و شهر داریم تا آخرین ثانیه های عمر خدمتی نباید کوتاهی و قصوری صورت پذیرد و مبادا درگیر حواشی یا اینکه خدای نکرده برای حفظ صندلی و پست دست به هرکاری بزنیم و احیانا امورات و وظایف محوله تحت شعاع انتخابات آتی شورای اسلامی شهر قرار گیرد چرا که ما الان این توفیق نصیبمان گردیده و تا آخرین لحظه باید ادامه داشته باشد و البته با همکاری و‌ همدلی شورا و شهرداری، هیچ کس حق ندارد خدمت به مردم و انجام مسائل و موضوعات مختلف مردم را به ماندن یا نماندن ها ربط دهد هم اکنون که هستیم و تا هستیم نباید کمترین کوتاهی اتفاق افتاد و دچار بی انگیزگی شویم. درصورت عزم مدیران ارشد شهری برای تغییر، می‌توان شاهد شکوفایی شهر بود، چراکه نه‌تنها این زمان کوتاه نیست، بلکه با همراهی شورای اسلامی شهر و سایر نهادها، می‌توان کارهای بسیاری به سرانجام رساند و در نهایت ریل‌گذاری خوبی نیز برای آینده پدید آورد.

سالاری تصریح کرد: کارهای روی زمین‌مانده بسیاری وجود دارد که می‌توان متناسب با ظرفیت‌های شهر، به آن پرداخت، لیکن در حال حاضر نیز می‌توان در مدت باقی مانده دوره ششم مدیریت شهری، پروژه‌های اولویت‌داری همچون توسعه و نوسازی ناوگان عمومی، اتمام پروژه‌های زیرساختی و عمرانی شهری، بهسازی و بازگشایی مناطق حاشیه شهر، توسعه زیرساخت‌های ایمنی و آتش‌نشانی ، توجه اساسی به منابع درآمدی پایدار و تسویه بدهی‌های پیشین شهرداری و نهضت تأمین مالی و... را در دستور کار داشت.

 البته تحقق این مهم، مستلزم عزم راسخ مدیران ارشد شهرداری است که با همراهی تمام قد اعضای شورای اسلامی شهر نیز همراه است.

 وی ادامه داد: در صورت همراهی دستگاه‌های دیگر در امور مدیریت شهری، اعم از نهادهای دولتی و نظارتی، کارهای شهرداری سرعت بیشتری می‌یابد و با وجود فرصت‌های پیش‌بینی شده در بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری بندرعباس ، شتاب رشد را شاهد خواهیم بود. بیش از نیمی از اعتبارات شهرداری در تمام حوزه‌های اجرایی و زیرساختی، فرهنگی و اجتماعی، خدمات شهری و... به حاشیه شهر و مناطق کمتر برخوردار اختصاص یافته که باید عملیاتی و اجرایی گردد و با رصد متناسب این پروژه‌ها، به دنبال حل مسائل حاشیه شهر در حوزه مدیریت شهری خواهیم بود و تا آخرین روزها دست از خدمت صادقانه و بی منت برنداشته و با انگیزه دوچندان در سال پیش رو با یکدلی و یکصدایی قدم برخواهیم داشت.

انتهای پیام/