سخنگوی شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: شهر بندرعباس از کوچه های مناطق آن شروع می شود اگر موضوعات شهروندی برای ما مهم است موضوعات کوچه پس کوچه های بافت فرسوده باید در اولویت کارهای اجرایی قرار بگیرد. 

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر بندرعباس، سیدمحمدرضا موسوی در نطق پیش از دستور صد و نوزدهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر، اظهار کرد: عید غرورآفرین که اقدام بازدارنده و اقدامی تاریخ‌ساز، قطعا در رابطه بین ایران و جامعه جهانی که سعی می‌کردند ایران را کشوری در هاله‌ای از ترس قلمداد کنند اما اقدام شجاعانه و تلافی جویانه امروز ما که قطعا برگرفته از فرمایش مقام معظم رهبری است که اشاره کردند به یاری خداوند صهیونیست‌ها را از جنایت تجاوز به کنسولگری ایران در دمشق پشیمان خواهیم کرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر بندرعباس عنوان کرد: قطعاً پشیمانی امروز نصیب این رژیم غاصب شده و در صورت جنایت مجدد همانطور که اعلام شده توسط وزیر محترم دفاع پاسخی سنگین‌تر دریافت خواهند کرد.

موسوی تصریح کرد: ۲۵فروردین را خدمت تمامی کارکنان شهر بندرعباس به ویژه شهرداری بندرعباس و ایران عزیز تبریک عرض می کنم، چرا که اگر سیستمی بخواهد موفق شود و به تعالی برسد راهی ندارد جز اینکه در تربیت نیروی انسانی در رفع نیازهای نیروی انسانی اثرگذار و دقیق ورود کند.

‌وی بیان کرد: ما در طول سال و در مواقع مختلف سال از نیروهای تنظیف تا فضای سبز تا پرسنل ستادی شهرداری درگیر موضوعات مختلف هستند. نه زمستان، نه تابستان، نه بهار و نه پاییز آنها را از کار باز نمی دارد مجموعه های خدوم آتش نشانی، آرامستان، نیروهای خدمات شهری در شهرداری بندرعباس در کنار سایر مجموعه های خدمت رسان همیشه و همیشه در اختیار شهروندان با بهترین توان خودشان بودند و خواهند بود اما کسری هایی که در این مسیر وجود داشته و کاستی‌هایی که درباه آنها وجود داشته باعث شده که دل نگرانی های مکرری در برخی موضوعات داشته باشند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: من از شهردار محترم تقاضا دارم همینجا این موضوع را رسیدگی کنند و این دل نگرانی ها را در خصوص عدم ثبات در بسیاری از موضوعات کارکنان جلوگیری کنند و قطعا با اصلاح رویه ها بتوانند خدمت بهتری را در حوزه منابع انسانی به پرسنل خوب شهرداری ارائه دهند.

موسوی مطرح کرد: نیرویی که اگر ماندگار و موثر باشد می تواند تاثیرات خود را در حوزه‌های شهری با قدرت بیشتری به نمایش بگذارد فرقی نمی کند نیروی کدام دستگاه باشد اگر نیرویی جسور باشد نوروز، سیل، زلزله و یا جغرافیا برایش مهم نیست. اثرگذار کار می کند و اثرگذاریش برای همه شهر است. فرقی نمی کند از کجا آمده بلکه نیتش برای خدا آمدن و برای خدا بودن است، فرقی نمی کند در چه جایگاهی قرار می گیرد اگر در کف جایگاه اجتماعی قرار بگیرد به لحاظ قلمداد عمومی، بهترین کاری را انجام می دهد که در بالاترین نقطه اگر قرار بگیرد انجام می دهد.

وی اضافه کرد: ما در استان خودمان نیروهای بسیار عزیزی را داریم که در حوزه های مختلف توانا هستند در شهرداری هم نیروهایی داریم که از شهردار محترم تقاضا دارم دو کار بزرگ را در حق نیروهای پرسنلی شهرداری انجام دهند؛ یکی از کارهای مغفول مانده سال های گذشته موضوع طبقه بندی نیروهای کارگری شهرداری است که می تواند هم به لحاظ اداری نیروها را پیشرفت دهد، هم در حوزه حقوق و مزایا این عزیزان را یاری کند؛ دومین مطلب در حوزه منابع انسانی؛ پایدار سازی نیروهای موثر در شهرداری است که ما در شهرداری نیروهایی داریم که هم در توسعه منابع انسانی اثرگذار بودند و هم در امورات اجرایی ولی متاسفانه به دلایل مختلف مثل عدم پرداخت حقوق به موقع یا عدم پشتیبانی در امورات اداری و یا به موضوعات خیلی غیرضروری و متاسفانه اسفناک تر از همه اینها به دلیل نگاه سیاسی الان یا در صندلی های مدیریتی نیستند یا در گوشه و کنار شهرداری نشسته اند و از ظرفیت آنها استفاده نمی شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر بندرعباس بیان کرد: در حوزه موضوعات شهری چند تذکر به شهردار دهم؛ اولین موضوع که موضوع نگران کننده ای است بنده بارها بارها هم تذکر دادم و گفته ام،اقای شهردار اقایان شهرداران! شهر بندرعباس از کوچه های مناطق آن شروع می شود اگر موضوعات شهروندی برای ما مهم است موضوعات کوچه پس کوچه های بافت فرسوده باید در اولویت کارهای اجرایی قرار بگیرد اگر موضوعات شهر بندرعباس مهم است باید مدیر منطقه کوچه پس کوچه محله شمیلی ها ،اوزی ها،شیر اول تا سوم ،توحید ،نخل ناخدا و هر بافت فرسوده این شهر را با جزییات بداند.

موسوی تصریح کرد: اگر گله مندی شهروندان در حوزه روشنایی ، کانال ، آسفالت ،اینترلاک موضوعات پایه هنوز برای شهر وجود دارد، اگر هزاران پارک را در ساحل بسازیم کاری را انجام داده ایم اما به میزان اثر کم اثرتر اگر میدان بسیار خوبی را در ورودی شهر درست کرده باشیم ولی از اجرایی پروژهای بازارچه های محلات عقب باشیم یعنی باز هم نگاه کلی به جزئی ما ایراد دارد بندرعباس را جزء به جزء ببینند،بندرعباس را محله به محله ببینند، بندرعباس را با دقت بیشتری ببینید همین اشکال باعث می شود ما وقتی درباره پروژه کلان عمرانی هم صحبت کنیم همین ایرادها را داشته باشیم.

وی افزود: سه پل در دست احداث داریم ممنونیم اما سرعت آن رضایت بخش نیست اگر با دغدغه شهروندی نگاه کنیم هر سه پل مشکلات ترافیکی بسیار زیادی از شهر رفع می کند پس قطعا باید با این نگاه به آن نگاه کنیم عملکرد در حوزه اجرای پروژه های عمرانی محله محور و پروژه های عمومی شهری رضایت بخش نیست این نظر بنده است به عنوان عضو شورا باید سرعت و دقت بیشتری پیدا کند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر بندرعباس عنوان کرد: من اعلام می کنم هر دستگاهی از مجموعه پیشگامان در هرمزگان دفاع کرده بابت حفاری های که در شهر بندرعباس انجام داده و امروز این چالش به شهر بندرعباس آسیب می زند پیمانکارهای بی‌دقتی که آمدند هنوز نوارهای حفاریشان برای خسارت زدن به خودرو شهر باقی گذاشتند قطعا باید با آن برخورد شود؛ پیشگامان پروژه ملی، قبول! پیشگامان قرار است مشکل فیبر نوری در بندرعباس را حل کند ولی قرار نیست ضربه‌اش را مردم شهر بندرعباس بخورند ضربه اش آبروی شهرداری بندرعباس را ببرد اگر دوستان توان این را ندارند که همین تذکر را به یک شرکت خصوصی دهند بگویند ما از طریق مقام قضایی به موضوع ورود کنیم، اگر توانی برا مشکلات عادی را ندارند بگویند مسیر را عوض می کنیم اعضای شورا بلدند چطور از پس کار بربیایند این کار را قطعا انجام می دهیم و اگر عزیزان دقت داشته باشند باید تکرار کنم موضوع دستگاهای حفار نه در این دوره و نه در این زمان شهرداری در تمام ادوار بوده با فشاری که از دستگاه های بالا دستی وارد می کنند شهرداری و مجموعه های دیگر را اجبار می کنند و متاسفانه در زمان پاسخگویی به مردم عقب نشینی می شود.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت تنظیف در همان کوچه پس کوچه هایی که گفتم اصلا مطلوب نیست. آقای شهردار! تصمیمی گرفتند کار را به مناطق واگذار کردند به غلط یا درست این واگذاری نتیجه مناسبی نداشته اگر تصمیم غلطی به اشتباه گرفته شده است مسیرش اصلاح مسیر است نه تغییر آدم ها لذا به جای عوض کردن صورت مسلئه به جواب درست یعنی بهتر رسیدن خدمات فکر کنیم.

انتهای پیام/