عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: به دليل بلاتكليفی مسائل شهری طرح سوال از شهردار بندرعباس را آماده كرده ايم، از همكارانم در شورا خواهشمندم در راستای منافع مردم و خدمت رسانی بهتر به مردم شريف بندرعباس طرح سوال را امضا نمايند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر بندرعباس، احمد کناری نژاد در نطق پیش از دستور صد و بیستمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بندرعباس، اظهار کرد: با گذشت نزدیک به سه سال از عمر شورای اسلامی ششم و در ماه‌های پایانی این دوره قرار داریم اما طبق برنامه هایی که شهردار قبل از انتخاب و در جلسات با حضور همه دغدغه‌مندان از مردم و پرسنل شهرداری گرفته در موضوعات مختلف درخواست داشتند و همه این درخواست ها بلاتکلیف مانده است.

وی افزود: تذکرات مختلفی را دادیم، راه های زیادی را پیمودیم، جلسات متعددی را دنبال کردیم و نطق های فراوانی چه شفاهی و کتبی بیان شد اما گوشی بدهکار نبود و مسیر شهرداری در این دوره تغییری پیدا نکرد و آبروی تک تک اعضای این شورا وسط گذاشته شد و همه نگاه ها به شورای ششم بود که با یک امیدی مردم به ما رأی دادند که تحولی را در سطح شهر ایجاد کنیم اما تغییری حاصل نشده است.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس با بیان اینکه پروژه های نیمه تمام در بندرعباس بلاتکلیف است، بیان کرد: تقاطع غیر همسطح،  پروژه ۱۹۲ واحدی، پایانه مسافربری، شهربازی شهر بندرعباس، بی.آر.تی، عدم ساماندهی حمل و نقل عمومی، عدم سازماندهی دستفروشان، بازگشایی معابر کم برخوردار که یکی از شعارهای اساسی شورای ششم است از جمله پروژه هایی که اقدامی صورت نگرفته است.

کناری نژاد ادامه داد: گفته شده که تکمیل این پروژه ها از وظایف دستگاه های دیگر است، بهانه ای بیش نیست و نگاه‌هایی که شوراها و شهرداران قبل نسبت به شهر داشتند فعالیت های بیشتر را رقم زدند، آیا با این عملکرد انتقاد، بی انصافی نسبت به وظایف شهرداری است که از  ۱۰۰ درصد، ۵ درصد توانسته پروژه ها را دنبال کند.

وی اظهار کرد: در طول این سه سال منافع مردم به خطر افتاده است و خواهش می‌کنم توجه کنید،کار اصولی و اساسی کنند، شاید امروز کسی متوجه نشود ولی ۱۰ سال دیگر متوجه خسران در شهر بندرعباس در این دوره شوند.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: نسبت به بیمه تکمیلی پرسنل و ورزش، حوزه فرهنگ حداقل این شورا که نگاهی فرهنگی داشته، جبهه انقلاب و حوزه هنری می گوید که در دوره های گذشته خیلی همراه تر بودند و حتی هم صنف و تفکر ما و کسانی که به ما رأی دادند نیز از حوزه فرهنگ ناراضی هستند.

به گفته کناری نژاد، شهر در بسیاری از حوزه ها عقب ماندگی و بلاتکلیفی دارد و در سامانه ۱۳۷ درخواست های مردم، آسفالت محله ها و چاله های درون محلات، مخزن زباله و حمل و نقل عمومی است، چه اتفاقی افتاده که وظیفه عمومی و ذاتی شهرداری جای منت هم ندارد، به درستی انجام نمی شود.

وی گفت: آیا بعد از سه سال اتفاقی برای شهر رخ داده است؟ و اینکه با نورافشانی، المان سازی کارهای کوچک انجام دهیم و در فضای رسانه ای پخش شود و منت بر سر مردم گذاشته شود اما با این کارهای نمایشی کار شهر پیش نخواهد رفت.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس عنوان کرد: در سایر  استان ها در طول سه سال پل‌های سه سطحی ساخته می شود، طی شش ماه احداث پل و اقدامات عمرانی مانند ساخت پارک در یک سال انجام می گیرد اما ما همچنان دچار کمبود مخزن زباله در سطح شهر هستیم.

کناری یادآور شد: فرصت ها در حال سپری شدن است و هیچ برنامه اصولی و اساسی و زیر بنایی برای شهر بندرعباس صورت نگرفته است.

وی افزود: طرح سوالی با همین دغدغه ها آماده شده است که به شهردار هم به صورت شفاهی و کتبی تذکر داده شده اما نتیجه ای حاصل نشده است و مسیر همچنان همان مسیر است و اگر مواردی دیگر نیز  وجود دارد اعلام کنند و اگر  تمایلی وجود دارد که اگر شهرداری در مسیر و ریل خدمت گزاری نیست طرح سوال را امضا کنند و شهردار را نسبت به مسائل شهری پاسخگوی مردم شهر بندرعباس کنند.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس تصریح کرد: به خاطر حق مردم این شهر و ۷۰۰ هزار جمعیت این شهر که همه حق بر گردن ما دارند اگر به این نتیجه رسیدند که شهر در مسیر خودش نیست، جسورانه حمایت کنند و طرح سوال از شهردار را کلید بزنیم. از همكارانم در شورا خواهشمندم در راستای منافع مردم و خدمت رسانی بهتر به مردم شريف بندرعباس طرح سوال را امضا نمايند.

کناری نژاد خاطرنشان کرد: ۶ هزار میلیارد بودجه در اختیار شهرداری باشد و نسبت به عملکرد خالی است و به جایی رسیده که شورای شهر در کوچکترین مسائل مانند انبار گردانی نیز باید ورود پیدا کند.

 انتهای پیام/