نشست تخصصی كميسيون حقوقی شورای شهر بندرعباس با اساتيد حقوق دانشگاه آزاد اسلامی

عيسی عباسی، حجت الاسلام حيدری، فريده عامری، يعقوب دبيری نژاد، احمد كناری نژاد و حسن سالاری از  اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس طی نشست مشتركی با رياست دانشگاه آزاد و مديران گروه و اعضای هيئت علمی رشته حقوق دانشگاه آزاد بندرعباس ديدار و در خصوص چالش های حقوقی وصول عوارض آلايندگی، حقوق شهروندی و اصلاح ساختار قراردادهای شهرداری بندرعباس گفتگو نمودند.

پروفسور كامرانی رئيس دانشگاه آزاد هرمزگان با ابراز خرسندی از برگزاری اين نشست گفت: اينكه كميسيون حقوقی شورا در ماه های ابتدايی آغاز بكار خود در خواست برگزاري چنين نشستی و همفكری با اساتيد دانشگاهی دارد نشانه خوبی از عزم شورا برای انجام كارهای زيرساختی و نگاه بلند مدت به مشكلات مديريت شهری است و بعنوان عضو جامعه دانشگاهی و شهروند هرمزگانی در خصوص احقاق حقوق شهروندان اعلام آمادگی می كنيم.

فريده عامری رئيس كميسيون نظارت و ارزيابی حقوقی شورای اسلامی شهر نيز در اين نشست گفت: وصول عوارض آلايندگی يكی از شعارهای جذاب انتخاباتی است كه متاسفانه خيلی زود فراموش می شود اما در شورای ششم تمام تلاشمان را برای وصول اين حق قانونی شهروندان بندرعباسی خواهيم نمود تا مديون اعتماد مردم نباشيم. به همين دليل تصميم گرفتيم تا از ظرفيت نخبگان دانشگاهی و مساعدت مسئولان دستگاه قضايی برای مطالبه حق مردم استفاده نمائيم.

عامری در ادامه گفت: متاسفانه هيچگاه پيگيری محكمی در اين خصوص انجام نشده است و در كميسيون حقوقی شورا تصميم گرفتيم اين موضوع را بعنوان يک پرونده كامل و بلند مدت حقوقی آغاز نمائيم تا انشالله بعد از سال ها شهروندان بندرعباسی از اين ظرفيت قانونی منتفع شوند.

در ادامه اين جلسه اعضای شورا و اساتيد دانشگاهی به بيان ابعاد مختلف حقوقی و دلايل اجرا نشدن قانون عوارض آلايندگی در بندرعباس پرداخته و در پايان مقرر شد كارگروه حقوقی با مشاركت اعضای هيئت علمی دانشگاه و كميسيون حقوقی شورای شهر بندرعباس تشكيل و نسبت به تشكيل پرونده حقوقی با موضوع وصول قانونی عوارض آلايندگس اقدام گردد.

همچنين مشكلات حقوقی برخی قراردادهای منعقده در سال های قبل و جلوگيری از تضييع بيش از پيش حقوق بيت المال نيز به اين كارگروه ارجاع و مورد بررسی كارشناسی قرار خواهد گرفت.