رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس:
طرح تفصيلي هنوز به طور رسمی به شورای شهر و شهرداري اعلام نشده است/ واگذاری بخشی از ساحل شرقی به شهرداری بندرعباس،با مخالفت راه وشهرسازی همراه شد ، لزوم بازنگري طرح جامع شهر بندرعباس و توجه ويژه به بافت فرسوده و سكونتگاه هاي غير رسمي

هشتاد و چهارمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بندرعباس با حضور مهدی زندیه وکیلی سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان، شهردار بندرعباس و سایر اعضا برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر بندرعباس ،در ابتدای این نشست اعضای شورای شهر بندرعباس به تشریح معضلات شهر بندرعباس پرداختند.
اسماعیل بواشه رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس به معضلاتی چون ورود فاضلاب به دریا و آلودگی نقاطی از ساحل، عدم تعیین تکلیف پروژه BRT پس از گذشت چندین سال ، عدم جا به جایی و انتقال زندان به خارج از شهر و عدم پرداخت سهم شهرداری از عوارض آلایندگی صنایع اشاره کرد و افزود: درخصوص پروژه بلوار ساحل شرقی، علی رغم اینکه خارج از محدوده شهر است به شهرداری مسئولیت آن داده شد. شهرداری بندرعباس هزینه‌های بسیاری برای این پروژه متقبل شده است، مقرر شد واگذاری بخشی از ساحل شرقی به شهرداری بندرعباس در قبال اجراي پروژه و انجام هزينه فراوان صورت بگیرد که متأسفانه اين امر محقق نگرديد ، واگذاري زمینی جايگزين در شهرک پیامبر اعظم انجام شد ، كه در مقابل هزینه‌های شهرداری قابل قیاس نیست.
وی با بیان اینکه طرح تفصيلي هنوز به طور رسمی به شورای شهر اعلام نشده است، گفت:انتظار نداریم این موضوعات مطرح شده توسط اعضاي شورا یک شبه حل شود ، اگر بخشی از آن نیز رفع شود رضايت مندي شهروندان بدنبال خواهد داشت.
در ادامه اعضای شورای شهر بندرعباس نقطه نظرات خود را در زمینه مسائل مختلف شهری بیان کردند.
مهدی زندیه وکیلی سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان با بیان اینکه موضوعات مورد نظر اعضا و مسئولان شهری در دستورکار قرار می‌گیرد بر تعامل بیشتر دستگاه‌ها با مجموعه شهری تاکید کرد و گفت:برگزاری نشست‌های مشترک با سازمان‌های مختلف می‌تواند بسیاری از موضوعات را حل کند.
وی با بیان اینکه به واسطه سابقه کاری با مجموعه شهرداری آشنایی کامل دارم، افزود:وظیفه من این است که بیشترین وقت خود را به موضوعات شهری اختصاص دهم. به عملکرد مدیران شهری سابق کاری نداریم از امروز ما پاسخگو هستیم. تنها داشته‌ من انگیزه برای خدمت و تجربه کاری‌ است.
زندیه وکیلی اظهار کرد:نظام شورایی باید از تصمیمات خرد جمعی حمایت کند و در جهت رفع مشكلات فارغ از نگاه بیروني به مجموعه شهری گام هاي مثبت و اثر گذار برداشته شود .
وی در پایان عنوان کرد: طرح مسائل در فضای تعاملی تنها راه‌حل رفع و حل مسائل است.