به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر بندرعباس ، حجت الاسلام احمد عامری سیاهویی در نود و ششمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بندرعباس که با حضور رئیس ستاد عتبات عالیات و دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان به منظور تجلیل از موکب داران اربعین حسینی، برگزار شد، اظهار کرد: مساعدت به موکب های اربعین کمک به فرهنگ شهروندی است.

 بنابراین هر درخواستی جهت برپایی شعائر اربعین حسینی از طرف موکب ها به شهرداری ارائه شده بود کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر بندرعباس نسبت به پشتیبانی مالی و فعال سازی شبکه حمل و نقل با همکاری سایر اعضاء پاسخ مثبت داد.
وی تصریح کرد: همان طور که متولیان برنامه های غدیر در استان و شهر بندرعباس سیاستگذاری و تسهیل گری ترویج امر غدیر را مدیریت و کار تصدی گری فرهنگ غدیر را به مردم واگذار کردند لازم است ستاد برگزاری همایش بزرگ پیاده‌روی اربعین، خود نیز تسهیل گر بوده بلکه تصدی امور را به مردم واگذار نماید.
عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: این همایش بزرگ پیاده روی که با حضور فعالان تمام مذاهب و ادیان در کربلای حسینی برگزار می شود شایسته است به گفتمان سازی جریان اربعین تبدیل شود که از دل این گفتمان فرهنگ ایثار و مقاومت که اوج تجلی آن شهادت طلبی است شکل بگیرد و زمینه ظهور آخرین منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود (عج) را فراهم سازد.