عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: هرگونه استفاده و بهره برداری انتخاباتی از امکانات شهرداری برای تأمین منافع هر فرد، گروه و جناحی و استفاده ابزاری از بیت المال ممنوع است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر بندرعباس، حجت الاسلام احمدعامری سیاهویی در نطق پیش  از دستور یکصد و دومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بندرعباس با طرح یک سوال، اظهار کرد: چرا امام علی (ع) برای تحکیم پایه های حکومت خود از بیت المال استفاده ننمود؟

وی با استناد به روایتی از مرحوم کلینی، افزود:  گروهی از شیعیان خدمت حضرت علی (ع) رسیدند، عرض کردند چه مانعی دارد که اموال بیت المال را بیرون آوری و در میان روسا و اشراف تقسیم کنی و آنها را بر ما برتری بخشی و سهم ما را به آنها دهی تا پایه های حکومتت محکم شود؟ امام علی(ع) از این پیشنهاد ناراحت شد و خطبه 126 نهج البلاغه را ایراد فرمود؛ و با صراحت براي رسيدن به يك هدف مقدس با استفاده از  ابزار نامقدس اعتراض کرد؛ چون این تناقض با منطق اسلام سازگار نیست. سپس فرمودند: آیا به من پیشنهاد می کنید که برای پیروزی خود، از جور و ستم در حق کسانی که بر آنها حکومت می کنم استمداد جویم؟

لذا فرمودند: به خدا سوگند .... اگر این اموال خودم بود به یقین در میان آنها به طور مساوی تقسیم می کردم تا چه رسد به  اینکه جزء اموال خداست و متعلق به بیت المال است.

حجت الاسلام عامری سیاهویی تصریح کرد: گرچه بیان این سخنان حضرت برای گروهی که حقیقت را پای مصلحت قربانی می کنند ناخوشایند باشد ولی در مقابل، سنت پیامبر و تعلیمات قرآن مجید و ارزش های والای اسلامی و بیت المال با این سخن احیاء می شود.

 عضو کمیسیون فرهنگی شورا ادامه داد: خیلی جای تعجب است! علیرغم پیش بینی مبالغ کارشناسی شده برای آسفالت در بودجه سال 1402 امروز شاهد پیشنهاد افزایش 140 ميليارد تومانی این بودجه نسبت به سال قبل هستیم، آن هم سه ماه مانده به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی، این پیشنهاد یعنی چه ؟ و چه اهداف و رسالت مهمی در پشت پرده دارد؟ و بدتر از این اصرار بر انجام اصلاح، بدون مشخص کردن ردیف و جابجایی پیشنهادی؛ مطمئن باشید محل اجرای آسفالت و هزینه کردن آن در فصل انتخابات «اظهر من الشمس» است که شائبه و شبهه انتخاباتی دارد.

 وی اضافه کرد: آیا برای مدیران و مسئولان بالادستی و دستگاه‌های گرانقدر نظارتی و آن مردمی که نظاره‌گر کارها و برنامه‌های اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری هستند، اين سوال پيش نمي آید كه چرا معادل بودجه يكسال آسفالت در اين مدت كوتاه سه ماه مانده به انتخابات بطور فزاينده توسط اعضای شوراي شهر و شهرداري افزايش اعتبار داشته است؟  بنده به عنوان یک طلبه جداً نگران این رویه غلط و غیر قابل توجیه هستم؛ مطمئنم دستگاه‌های نظارتی و شخص آقای استاندار اگر متوجه این موضوع شوند علل و عوامل هدایتگر این موضوع را مورد تحقیق و تفحص قرار خواهند داد و برای حیف و میل شدن بیت المال در آستانه انتخابات جلوگیری خواهند کرد.

حجت الاسلام عامری سیاهویی گفت: مضافا تعجب می‌کنم: انحراف تقریبی مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومانی شهرداری از بودجه مصوب ۱۴۰۰ چه شده است که با عبور از حسابرسی زمان مقید و قانونی خودش که در سال پیش اصلاح و تفریغ آن گذشته و حسابرس منتخب قانونی شورا اتمام حسابرسی آن را اعلام نموده باز هم برای سومین بار در دستور کار شورا قرار گرفته است!

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس عنوان کرد: اعضای شورا برابر سوگندی که یاد کردند وظیفه دارند نسبت به حقوق مردم نظارت بیشتری نمایند و از آقای نظری رئیس شورای شهر که مدیری جوان و دارای تدین و اخلاق حسنه اند توصیه می‌کنم آن موضوعاتی که دین و دنیای ما را نابود می‌کند و خدای ناکرده لکه تاریکی در کارنامه شورای ششم ایجاد شود از آوردن به صحن شورا پرهیز نماید. چرا که در آستانه انتخابات ممکن است دست‌های پشت پرده، دست‌های سیاسی در آنجا که به نفع خودشان باشد سکوت که هیچ، بلکه مدیریت هم می‌کنند، آنجا که به نفعشان نباشد غوغا سالاری سر می‌دهند. مراقب باشیم دنیا و آخرتمان را به دنیای سیاسی دیگران نفروشیم و در مهلکه سیاست بازان گرفتار نشویم.

حجت الاسلام عامری سیاهویی با بیان چند تذکر به شهردار و مدیران شهرداری، تاکید کرد: بعضی از شهروندان مراجعین به شهرداری ها از نحوه پاسخگویی و بداخلاقی و عدم تکریم ارباب رجوع گله مندند تا جایی که صاحبان صندلی به همکاران خود نیز اهانت می کنند، ضرورت دارد به منظور عدم تضییع زحمات نیروهای مخلص و مؤمن درشهرداری ضمن تذکر به این پرسنل انگشت شمار نسبت به برگزاری دوره های آموزشی اخلاق مدیریت و تکریم همکار و ارباب رجوع اقدام گردد.

وی افزود: تأخیر در پرداخت بیمه تکمیلی پرسنل شهرداری اصلا قابل توجیه نیست چرا که به وقت نیاز هیچ گونه خدمات تکمیلی به کارکنان ارائه نخواهد شد و تاخیر در پرداخت حقوق ماهیانه، انگیزه خدمات در نیروی انسانی شهرداری کاهش خواهد یافت.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس اضافه کرد: از انجام کارهایی که در شهر اصلا اولویت ندارد و یا جزء اولویتهای آخر است پرهیز گردد، چرا که به فتوای رهبر معظم انقلاب(یازدهم اردیبهشت۱۳۸۱ در جمع کارگران و معلمان)، هزینه کردن اعتبارات و پول های کشور در جاهای غیر لازم، تشریفاتی و زیادی حرام است.

حجت الاسلام عامری سیاهویی ابراز کرد: هرگونه استفاده و بهره برداری انتخاباتی از امکانات شهرداری برای تأمین منافع هر فرد، گروه و جناحی و استفاده ابزاری از بیت المال ممنوع است و از برگزاری مراسم های انتخاباتی در قالب برنامه های فرهنگی کاملا پرهیز گردد.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس تصریح کرد: رویه صحیح و درست ابلاغ مدیرکل محترم سابق دادگستری استان که طی بخش نامه ای به شهرداری ها و دستگاه های مربوطه دستور دادند، اجازه ندارند هیچ تابلویی از بیت المال جهت تبلیغات کاندیدای انتخاباتی مجلس قرار گیرد، لطفا این رویه صحیح را انجام دهید.

حجت الاسلام احمد عامری سیاهویی از دستورکار شورا مبنی بر هزینه آسفالت به مبلغ یکصدوچهل میلیارد تومان در ایام نزدیک به انتخابات مجلس که کاملا شائبه سیاسی و انتخاباتی دارد، اظهار کرد: به منظور صیانت از بیت المال و نشر عرایضم به سمع و نظر آقای استاندار هرمزگان و مدیران و مسؤلان محترم دستگاه های نظارتی و قضاوت مردم به نشانه اعتراض جلسه شورا را ترک می نمایم.

انتهای خبر/