رییس شورای اسلامی شهر خرم آباد گفت: با توجه به بازدید کوتاهی که از شهر بندرعباس داشتم این شهر دارای مردمی خونگرم است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر بندرعباس، کرم نعمتی در هفتادمین اجلاس مجمع اجلاس مشورتی روسای شوراهای اسلامی کلان شهرها و شهرهای مراکز استان کشور که در بندرعباس برگزار شد،اظهار کرد: با توجه به بازدید کوتاهی که از شهر بندرعباس داشتم این شهر دارای مردمی خونگرم است. انصافاً نسبت به شهرهای دیگر کار شده است.

وی افزود: این کار در چند حوزه چشمگیر تر است، ایجاد فضای سبز نگهداری است، کرمی اضافه کرد: فضای سبز شهری بندرعباس مرتب و گسترده به نظر می رسید که این امر نشان از برنامه ریزی و آیند نگری برنامه ریزان شهر بندرعباس است.

رییس شورای اسلامی شهر خرم آباد با اشاره به ساخت و ساز های عمرانی سطح شهر بندرعباس، اضافه کرد: ساخت و سازهای عمرانی سطح شهر بندرعباس هم به زیباسازی فضا و هم به رونق اقتصادی شهر کمک کرده است.

به گفته نعمتی،نعمت دریا یکی از برکاتی که خدا در اختیار این شهر گذاشته است.

وی ابراز کرد: علاوه بر تجارت، ماهیگیری، ایجاد صنایع آب بررا می توان از شهر بندرعباس داشت.

رییس شورای اسلامی شهر خرم آباد اضافه کرد: بسیاری از معضلات این شهر به مددواقع شدن بندرعباس در کنار دریا حل شده است.

نعمتی گفت: با توجه به اینکه در کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری در مباحثی در حل مشکلات بندرعباس به رایزنی گذشته شد، حریمی که برای دریا تعریف شده است فاصله آن از دریا زیاد است و این امکان را گرفته که یک شرایطی را ایجاد کند که رونق اقتصادی بیشتری به ساحل دریا داده شود.

وی افزود: این موضوع سبب شده است که درآمدهای پایدار برای شهرداری و شهروندان به وجود نیایید.

نعمتی ادامه داد: دنبال این مسأله در کمیسیون بودیم که این فواصل کمتر و این امکان برای شهرداری بندرعباس بوجود بیاید.

رییس شورای اسلامی شهر خرم آباد با بیان اینکه یکی از مشکلات عهده‌ شهر بندرعباس که در بازدید به عینه دیدم وجود آب راه ها و حوزها که شبیه گنداب و فاضلاب است، افزود: شرایط هر شهر نسبت به شهرهای دیگر متفاوت است، قرار شد پیشنهاد هایی که در خصوص این موارد که محل اختلاف نظر هم هست، مدیرت این روزها بین آب منطقه ای شهر داری سرگردان است، حکمی هم از دیوان عدالت اداری کشور نیز گرفته شود.

وی عنوان کرد: متاسفانه این حکم تا به حال اجرا نشده است و تبصره آریل قانون برای بندرعباس و نحوه مدیریت روان آب ها در خورها لحاظ شود.

نعمتی در مورد میزبانی شهر بندرعباس گفت: این اجلاس با برنامه ریزی و دستور کار حساب شده در حال انجام است.

در اجلاس های گذشته نیز ثمرات خوبی از این نشست ها خروجی گرفته شده و به صورت قانون بسیار از موارد مطروحه  در جلسات در آمده است.

رییس شورای اسلامی خرم آباد در پایان خاطرنشان کرد: بسیاری از روسای شوراهای شهرهای ایران چون مشکلات و معضلات مردم از نزدیک لمس کرده و تجربیاتی در این زمینه دارند با هم افزایی پیشنهاد های کاربردی را در جهت رفع مشکلات شهری ارائه داده اند.

انتهای خبر/