رئیسی ، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر بندرعباس :

بافت های فرسوده شهر بندرعباس کماکان در انتظار توجه و برنامه ریزی ، همت و اراده جمعی است 

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر بندرعباس ، اسماعیل رئیسی ، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر بندرعباس در نطق پیش از دستور سی و چهارمین جلسه رسمی این شورا ضمن تسلیت سالروز رحلت ام المومنین حضرت خدیجه (س) و آرزوی قبولی طاعات و عبادات در این ماه پر فیض و پر برکت گفت : از او می خواهم که مارا در مسیر حق و گفتمان صحیح و حفظ نفس و مجاهدت در خدمت به مردم و اتحاد و وحدت و یکپارچگی و پرهیز از هر گونه اختلاف و تلاش در جهت حفظ حقوق همدیگر یاریمان کند . واین اراده را درهمه مسئولین خصوصا اعضای محترم شورای شهر در جهت ایجاد همدلی و یکپارچگی و ایجاد یک گفتمان مدیریتی کارآمد و اثر بخش هدایت کند.

اما در ادامه توجه شهردار محترم را به نکاتی جلب می نمایم :
1- نارضایتی شکل گرفته درعدم پرداخت به موقع حقوق تعدادی از کارگران شهرداری یکی از دغدغه های بزرگ اعضای شورای شهر می باشد و شهردار محترم باید در اسرع وقت ضمن بررسی موضوع تلاش خود را در جهت پرداخت حقوق و ایجاد رضایتمندی در کارگران به کار گیرند و با برنامه ریزی مناسب مانع از تاخیر در پرداخت حقوق پرسنل شود .


2- برنامه ریزی و اجرای طرح های زیرساختی از اولویت های یک شهر پویا و فعال می باشد و نپرداختن به آن صدمات جبران ناپذیری را به شهر وارد می کند . متاسفانه بسیاری از پروژهای زیر ساختی شهر بندرعباس یا تعطیل هستند و یا بی رمق و بدون اراده قوی در تکمیل آنها پیش می رود . از شهردار محترم درخواست دارم با توجه به سیاست های دولت مبنی بر تکمیل پروژه های نیمه تمام نسبت به برنامه ریزی و جدیت و اعمال مدیریت پروژه ها نسبت به تکمیل پروژه های ذیل اقدام نمائید :


- پروژهای تقاطع غیر هم سطح مهرگان
- پایانه مسافری بری شهر بندرعباس
- تقاطع پیامبر اعظم که یکی از ضرورات مهم شهر بندرعباس است.
- تعین تکلیف پروژه بی ار تی با توجه به اینکه میلیارد ها تومان هزینه شده است.
- و درخصوص پروژهای جدید هم انتظار هست شهردار محترم ضمن انجام مطالعه کارشناسی دقیق اولویت پروژهای عمرانی را مشخص و برنامه های زمان بندی شروع آنها را اعمال نمائید .


رئیسی گفت : بافت های فرسوده شهر بندرعباس کماکان در انتظار توجه و برنامه ریزی ، همت و اراده جمعی است که متاسفانه چنین حرکتی را در مواجه با این گونه بافت ها شاهدنیستیم . بندرعباس به نسبت سایر شهرهای هم تراز خود درکشور درشرایط بسیار بدتری قرارداد و می طلبد شهرداری ضمن انعکاس این موضوع و مطالعه جامع و دقیق و تعریف اولویت ها ، تمامی ظرفیت های ملی واستانی را برای رفع تدریجی معضلات این بافت ها به کار گیرد . انتظار این هست که در هیچ مقطع زمانی اقدامات شهرداری درحوزه بافت های فرسوده تعطیل نشود و شاهد کار مستمر زمان بندی شده در این حوزه باشیم .

این مقام مسئول گفت : شهربندرعباس پیشانی تجارت کشور است و سرشار از منابع و درآمدهای پایدار ، ایجاد پیوند بین فعالیتهای عمرانی و شهرداری بندرعباس با این ظرفیت های پایدار نیاز به تفکر و تعریف سازوکارهای متنوع دارد . ازهمه مهمتر ایجاد یک اراده و خواست قوی و پرانگیزه در مجموعه مدیریت شهرداری بندرعباس که بتواند از تمامی ابزارها چه در حوزه سیاسی چه درحوزه تجاری و اقتصادی و چه درحوزه فنی مهندسی بکارگیری و از آنها در جهت ساختن شهری برخوردار از همه امکانات زیر ساختی و رفاهی استفاده ببرد . برقراری ارتباط منطقی بین درآمدهای استانی با نیازهای شهری خصوصا شهر بندرعباس تنها راه رفع مشکلات و حرکت در جهت ساختن بندرعباس و قراردادن آن در جایگاه واقعی خود می باشد . و ما این درخواست را از شهردار محترم داریم که برنامه های خود را در راستای استفاده از این ظرفیت به شورای شهرارائه نماید . قطعا شورای شهر در این موضوعات درکنار شهرداری است و درصورت وجود اراده لازم در مدیریت شهرداری این شورا از تمامی ظرفیت های خود برای کمک به شهرداری استفاده خواهد کرد.

رئیسی در پایان افزود : سخن پایانی خطاب به خودمان ، اعضای محترم شورای شهر بندرعباس است و باید بگویم که ( فاین تذهبون ) به کجا می رویم ؟ آرای مردم امانتی است در دست ما ، با گذشت حدود 8 ماه از فعالیتمان تا چقدر توانسته ایم امانت داری کنیم ( حاسبو قبل از تحاسبو ) قبل از اینکه دیگران ما را بسنجند خودمان معیار سنجش خودمان باشیم و اگر مجموعه ای در فعالیت های خود حسابگری نکند فرصت های بهبود را از دست خواهد داد بیایم با خدا عهد ببندیم درجهت تخریب جایگاه شورا حرکت نکنیم اگرنیت خود را در این کار ساز کنیم و قبل از هرگونه اقدامی ، فعلی ، حرکتی ، صحبتی، نوشتاری به این موضوع بپردازیم که این اقدام تا چه اندازه می تواند جایگاه شورا را تقویت و یا تضعیف کند و تا چه میزان می تواند وحدت و انسجام را تقویت ویا تخریب کند شاید اقداماتی از قبیل هدایای اعضای شورای شهر را به صورت غیر شفاف و دربسته و مبهم به افکار عمومی نمی سپردیم بلکه اگر قرار به اطلاع رسانی بود که آن نیز حق مردم است باید با ذکر هدایا و نحوی دریافت آن و اقالم موجود شامل:


15عدد ماسک ، یک عدد جا کلیدی ، یک عدد خودکار ، یک عدد کتاب و دو عدد سررسید ، دقیقا به مردم اعلام می کردیم و شورا را در چالش سوالات متعدد و ابهامات افکار عمومی قرار نمی دادیم ، فرصت امانت داری چهار سال است و چون برق می گذرد و ما فرصت به هم تاختن نداریم که این تاختن جز باختن نتیجه ای ندارد باختن به مردم ، باختن به امانتی که مردم به ما سپردند ، باختن به نظام و انقلاب و شهدا و باختن به شهرمان ، من از این تریبون از مردم عزیز بندرعباس عذر خواهی می کنم که نتوانستم مانع از برخی تخریبها بشوم اما تلاش خواهم نمود با ایجاد ارتباط ، وحدت ، همدلی و همراهی تمامی اعضای محترم شورای شهر به تکلیف خود در برابر این مردم عزیز عمل کنیم باشد که بتوانیم رضایت خداوند را که همان رضایت مردم است در این عمر کوتاه خدمتی به دست آوریم.