حجت الاسلام عامری سیاهویی ، عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس :

آفت ریا، و رساندن به گوش مردم، جهت جلب قلوب و ایجاد شهرت در دل مردم به معنای خاکستر شدن اعمال است

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر بندرعباس ، حجت الاسلام عامری سیاهویی ، عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس در نطق پیش از دستور سی و چهارمین جلسه رسمی این شورا ضمن تسلیت وفات ام المومنین حضرت خدیجه کبری (سلام الله علیها) گفت:
ریا یعنی نشان دادن و وانمود کردن چیزی از اعمال حسنه برای منزلت پیدا کردن در قلوب مردم و ایجاد شهرت ، دیانت و امانت برای فریب افکار عمومی است.
وی افزود: بسیار اتفاق می افتد که شخص ریاکار اعمال ریایی اش ناچیز است و خودش هم متوجه نیست که ریا در اعمال او رخنه کرده است ، زیرا حیله گری شیطان و نفس به قدری دقیق و باریک است که ریاکار گمان می کند کارهایش برای خداست ولی برای غیر خداست. کارحق را انجام می دهد ولی اراده و انگیزه باطل دارد.
حجت الاسلام عامری سیاهویی در دامه گفت: طبق آموزه های دینی، ریا ضررش برای ایمان، بیشتر از ضرر دو گرگ است که بر گله بی چوپان رها شود.
وی در پایان گفت: شایسته است انسان از انجام خصلت های زشت و کارهای نمایشی و روشهای پوپولیستی برای فریب و جلب افکار عمومی مثلا بعنوان خوش خدمتی خود، جدا پرهیز کند. این آفت ریا، و رساندن به گوش مردم، جهت جلب قلوب و ایجاد شهرت در دل مردم به معنای خاکستر شدن اعمال است.
ازخداوندمتعال میخواهیم در این ماه با عظمت رمضان، ریای حاکم بر قلب غبار آلودمان را بتوانیم با تبر اخلاص از سرزمین وجودمان دور نماییم.