دقت و توجه بیشتری در خصوص ایمنی کارگران انجام شود تا از حوادث جلوگیری شود.

اسماعیل بواشه در نطق پیش از دستور خود در هشتادمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بندرعباس، ضمن تذکر به شهرداری بندرعباس در خصوص تیم داری شهرداری، عنوان کرد: در موضوع تیم داری فوتبال شهرداری در سال قبل هزینه هایی شد که علیرغم اینکه در بودجه 1401 شهرداری دیده نشده بود متاسفانه شهرداری بیش از حد هزینه کرد.

وی با بیان اینکه در فصل جاری تیم شهرداری نیز متاسفانه در رتبه 11 قرار دارد و در حال جنگ برای ماندن است، افزود: طبق بررسی که انجام دادم در سال های اخیر در لیگ 2 شهرداری بدترین شرایط ممکن است، متاسفانه بالغ بر 15 میلیارد هزینه می کنیم که 70درصد از نیروهای غیربومی استفاده شده، اگر قرار است هزینه ای شود خروجی و نتیجه داشته باشد، همچنین باید از ظرفیت نیروهای بومی استفاده شود. جا دارد در این خصوص مدیریت بهتر و افرادی گماشته شود که بتوانند نظارت بیشتری داشته باشند.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: ایمنی پرسنل شهرداری به خصوص نیروهای تنظیف و فضای سبز که متاسفانه در دو سال اخیر جای تاسف است به دلیل عدم مدیریت صحیح و عدم رعایت نکات ایمنی و توجه نکردن به مسائل ایمنی در شهر بندرعباس به خصوص برای نیروهای پاکبان و فضای سبز که باید شهرداری به موضوع ایمنی توجه ویژه ای داشته باشد.

وی ادامه داد: دقت و توجه بیشتری در خصوص ایمنی کارگران داشته باشد تا از حوادث جلوگیری شود.

بواشه بیان کرد: در سال 1400 حدود سه نفر از نیروهای پاکبان تصادف کردند ،1401 پنج نفر و امسال 8 نفر توجه و دقت بیشتر درباره آموزش و امکانات و تجهیزات ایمنی کارگران داشته باشد تا برنامه ریزی برای این عزیزان شود تا جانشان در خطر نباشد.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس تصریح کرد: عدم توجه و رعایت به بند الف تبصره 26 و 22 سال 1401 و 1402بودجه شهرداری ، متاسفانه به این نکته نیز طی دو سال اخیر توجهی نشده است، که ما بندی را داریم که نحوه ارزش افزوده باید به گونه ای باشد که حداقل 40درصد صرف پروژه عمرانی شود، علیرغم تاکیدات مکرر شورا، این اقدام و همچنین پروژه ها انجام نشده، تمام هزینه ها سمت رنگ آمیزی، نصب المان هایی که هیچ هویت و پایه و اساسی پشت آن نیست،نورپردازی های غیرضروری و اتفاقاتی در ظاهر بصری شهر می افتد که آدم را یاد شهرهای کوچک می اندازد.

وی اضافه کرد: پول مردم را دور نیندازیم با هزینه غیرضرور و رنگ آمیزی و مراسماتی که ضرورت ندارد که هزینه های هنگفتی صرف این موضوعات می شود همین الان در 1401 ، 800 میلیارد به شهرداری بندرعباس پرداخت شده است.

بواشه تصریح کرد: عدم ارائه خدمات مطلوب و نارضایتی شهروندان از وضعیت تنظیف کوچه و خیابان ها، امان مردم را بریده است،بنده شب در کوچه های برخی مناطق به خصوص منطقه دو وسه به همراه یکی از همکاران شورا مراجعه کردم، ساعت یک و نیم شب سطل های زباله پر بود، متاسفانه وضعیت جمع آوری زباله اصلا مناسب نیست.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس با اشاره به عدم اجرا و انجام پروژه ها از جمله پروژه شهربازی ،ادامه داد: در جلسات متعدد همکاران دغدغه این پروژه را داشتند حتی برخی ها بارها اعلام کردند که شورا مجوز برای شروع ساخت شهربازی را نمی دهد، شهربازی که نیاز و یک آرزوی دیرینه مردم شهر بندرعباس است و شهرداری مصاحبه های متعددی را انجام داده، خیلی ها از این مصاحبه ها استفاده کردند و قرار شد که مکان شهربازی در بوستان خلیج فارس احداث شود با مالک زمین هم توافق شد، شورا موافقت خود را اعلام کرد اما هنوز هیچ اتفاق مثبتی نیفتاد و ما می بینیم که برنامه های جدیدی در حال انجام است. امیدوارم یک شهربازی مناسبی در خور شان مردم شهر بندرعباس هرچه سرعتر احداث شود.

وی اضافه کرد: بی توجهی به مصوبات شورا موضوع دیگری است، بودجه شورا چراغ راه و برنامه آینده هر شهرداری است که با برش4 ساله برنامه و چشم انداز 20ساله ای که دارد سالانه برنامه هایی را پیاده می کند و در بودجه مصوب می شود اما متاسفانه علیرغم اینکه بودجه مصوب شده در سال 1401 متاسفانه بدون هماهنگی و بدون مجوز شورا جابه جایی صورت گرفته و متاسفانه اصلاح بودجه تاکنون دو بار رد شده و بالغ بر 400 میلیارد تومان بودجه شهرداری جابه جا شد، بدون هماهنگی اعضای شورا که قرار شده تصویب بودجه طبق نامه مدیر کل امور شهری تا شهریور سال بعد یعنی 1401 تفریغ بودجه اضافه می شد که تاکنون به شورا تحویل داده نشد.

بواشه با اشاره به وضعیت نابسامان جمع آوری دستفروشان و جلوگیری از سد معبر و ماهی فروشان ، اظهار کرد: وضعیت نابسامان دستفروشان، باعث نارضایتی شهروندان شده، متاسفانه ساحل بندرعباس قرق دستفروشان قلیان و نان شده، اگر شهروندی بخواهد در ساحل قدم بزند این امکان فراهم نیست، متاسفانه ساحل وضعیت مناسبی ندارد که باید مورد توجه جدی مسوولین واقع شود.