عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: اگر مسوولین توان حل کردن مشکلات مردم را ندارند،کنار بروند. شنیده می شود مسئولان استان و شهر بندرعباس در جلسه ای تصمیم به تغییراتی در حریم شهر بندرعباس گرفته اند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر بندرعیاس، سیدمحمدرضا موسوی در نطق پیش از دستور صد و هشتمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بندرعباس با انتقاد از تصمیم اخیر مسئولان استانی در خصوص حریم شهر بندرعباس، اظهار کرد: شنیده می‌شود مسئولان استان هرمزگان در جلسه‌ای تصمیم به تغییراتی در حریم شهر بندرعباس گرفته‌اند. تصمیماتی بدون در نظر گرفتن تمام جوانب و شرایط این شهر صنعتی.

وی ادامه داد: در گوشه این شهر سال‌ها پیش به دلیل خطای محاسباتی یک مدیری که از استان هرمزگان رفت ولی گرفتاری‌هایی باقی ماند، محله‌ای به وجود آمد که امروز نه شهرداری بندرعباس می‌تواند به آن محله خدمات دهد و نه دیگر دستگاه‌های خدمات رسان، می‌توانند مشکلات را رفع کنند.

موسوی اضافه کرد: در اکثر جاهای کشور آن بخشی که صنایع وجود دارند را در حریم شهر قرار می‌دهند که مردم منفعتش را ببرند، اگر پرسنل این صنایع در آسمان زندگی می‌کردند هیچ وقت این گلایه را نمی‌کردیم. آنها هم برای مسکن، درمان و تفریح و آمد و شد پرسنل از ظرفیت شهری استفاده می‌کنند.اکنون در یک تصمیمی با پشتیبانی دولتی می‌خواهند حریم شهر بندرعباس را تغییر دهند. اگر شهر مادر که بندرعباس باشد کوچک‌تر شود این جمعیت قرار است کجا مستقر شود؟

تغییر در حریم شهر بندرعباس تصمیمی غیر کارشناسی و نابخردانه

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس افزود: در تمام لایه‌های برنامه نویسی شهری تصمیم بر این است که شهر مادر در تمام شهرهایی که صنایع محور هستند رشد کنند.

وی خطاب به مسئولان، گفت: چه تصمیم عجیب و غریبی است که می‌خواهید حریم شهر بندرعباس را کوچک و صنایع را از آن خارج کنید؟ تصمیمی که لازمه اش مطالعه و کارشناسی است، کدام کارشناسی چنین حرف نابخردانه ای را تأیید کرده است؟

موسوی با اشاره به تصمیم مسئولان و استاندار هرمزگان به احداث شهری در شرق بندرعباس، تصریح کرد: چگومه در شرق بندرعباس آن هم چسبیده به حریم شهر بندرعباس، شهری با آن ظرفیت طراحی میشود؟ پس آورده‌ای که قرار است شهر بندرعباس را رشد دهد کجاست؟

وی خطاب به استاندار، معاون عمرانی و فرماندار شهرستان بندرعباس، گفت: آقایان اصلاح کنید. این رویه، رویه غلطی است.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس اضافه کرد: بندرعباس، بندرعباسی است که در آمایش سرزمینی به عنوان کلانشهر فولاد، انرژی، صنعت، شناخته می‌شود قرار است چه بلایی سر شهر بندرعباس بیاورید به بهانه مجوز محیط زیستی، یک اتفاق و یک صنعتی را بگیرید باید حریم شهر بندرعباس آسیب ببیند.

وی تصریح کرد: یک بار برای بندر خمیر این اتفاق افتاده الان هنوز نسل‌های جدید خمیر با مشکلات تنفسی، آلرژی و محیط زیستی روبرو هستند بیدار شوید! آقایان بیدار شوید! اگر آینده مردم بندرعباس از صنعت پایین‌تر است بفرمائید خیلی راحت حرف بزنید. مردم بندرعباس از کنار ساحل جمع کنند بروند شما اینجا فقط صنعت راه بیندازید.

موسوی ادامه داد: بفرمائید بگویید مردم از کنار ساحل بروند این همه ساحل با بودن سکنه وجود دارد چرا سراغ آنها نمی روید کدام مسائل را با این کار می‌خواهید حل کنید این اتفاق بزرگی است. من تقاضا دارم در آستانه سفر رئیس جمهوری این را حل کنید مردم دارند از این قصه آسیب می‌بینند علاوه بر اینکه شهر بندرعباس سال‌ها پشتیبانی کرده حتماً نسبت به این مسائل ورود جدی داشته باشید.

بی توجهی به تامین سوخت در هرمزگان، عمدی است

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس تصریح کرد: به دلیل وجود زیرساخت‌های خوب در استان‌های هم جوار مردم ما مجبورند از گوشه و کنار استان هرمزگان برای درمان به استان‌های همجوار سفر کنند. الحمدالله استان هرمزگان مانند همیشه هرمزگان محروم مانده ترین اتفاقات را تجربه می‌کند ما بین بندرعباس تا حاجی آباد، بین بندرعباس تا میناب، بین بندرعباس تا بندرلنگه در مجموع چند مجتمع رفاهی داریم چقدر توان سوخت رسانی به مردم را داریم؟ امروز تنها جایگاه بین حاجی آباد و بندرعباس است، در حال تعمیرات است. در سیرجان هم به کسی سوخت نمی‌دهند، این بی اعتمادی در کنار وجود بزرگ‌ترین تولید کننده بنزین در استان هرمزگان و این بی توجهی به مردم به نظر من عمدی است.

وی خاطرنشان کرد: در مسیر بندرعباس - میناب جایگاه سوخت کم شده، حجم بردن سوخت کم شده که به مردم اینقدر فشار وارد شده یا نه و اینکه شما به راحتی به مردم توهین می‌کنید که شما دارید سوخت را قاچاق می‌کنید اینکه در سیرجان به شما سوخت نمی‌دهند چه علتی دارد. این توهین به شخصیت مردم بندرعباس است. اگر مسؤولین توان حل کردن مشکلات مردم را ندارند، بدون تعارف خداحافظی کنند و بروند. کم نداشتیم مدیرانی که فقط برای خوش خدمتی به تهرانی‌ها و فشار بر گرده مردم استان هرمزگان آمده و رفته این مسئله مسئله مهمی است.

وضعیت نابسامان سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس/ آقای شهردار نسبت به تغییر رویه اقدام کنید

موسوی خطاب به شهردار، گفت: آقای شهردار! نسبت به تغییر وضعیت در سازمان فرهنگی ورزشی مقصرید و باید ورود کنید، بارها در صحن شورا برای واگذاری فرهنگسراها به مردم و اهالی آن حوزه هنری‌ها، قرآنی‌ها، فرهنگی‌ها، ورزشی‌ها و.... اشاره کردیم اما انگار نه سازمان تابع دستورات حضرتعالی است و نه شما شنیدار صحبت‌های شورا حتماً نسبت به تغییر این رویه اقدام کنید.

وی ادامه داد: در غزه اتفاقات آن چنانی می‌افتد ما در بندرعباس هیچ اتفاقی نمی‌بینیم و کمرنگ است مناسبت‌هایی همچون شهادت حاج قاسم و فاطمیه، غدیر و … باید تذکر داده شود. کار می‌شود ولی کار دلخواهی که ۱۱ عضو شورای مسجدی آن را بپسندند نیست.

چند ورزش ساحلی در سازمان فرهنگی ورزشی حمایت می‌شود؟

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر بندرعباس افزود: در حوزه ورزش قس علی هذا حضرتعالی گفتید ورزش‌های آبی ساحلی دنبال می‌شود بفرمائید بگویید چند ورزش ساحلی در سازمان فرهنگی ورزشی حمایت می‌شود؟ در ورزش فوتبال همه حمایت کردند با مخالفت بعضی‌های دیگر هم همراه بود اما باز همان اتفاق افتاده، ما در فوتبال ساحلی رتبه می‌گیریم مطالبات آن می‌ماند اما مطالبات فوتبال را می‌دهید.این روال، روال خوبی نیست.

ما برای خدمت به مردم آمده ایم

موسوی تصریح کرد: آقای شهردار! برخی از پروژه‌ها را کلنگ زدید الان مینی بوس و اتوبوس جای آن پارک می‌شود، شهرداران مناطق اگر تصمیم ندارند نسبت به کلنگ زنی‌ها اقدامی انجام دهند حتماً بگویند نه مردم مسخره ما هستند و نه اعضای شورا قرار است بیایند برای شواف این کارها را انجام دهند، ما برای خدمت به مردم آمده ایم. اگر قرار باشد از آبروی ما برای موضوعات دیگری استفاده شود بفرمائید عقب بکشیم.

انتهای خبر/