عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: شورای ششم، بارقه امید ایجاد کرده بود، امید ها را ناامید نکنیم. مدیریت شهری نیاز به حقیقت طلبی دارد نه حقیقت یابی، اگر می خواهیم در محضر خدا، شرمنده نباشیم متحدانه و در کنار همدیگر برای حل مسائل شهر باید برنامه های تدوین شده را عملیاتی کرد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر بندرعباس، احمد کناری نژاد در نطق پیش از دستور صد و هشتمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بندرعباس، ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا(س)، اظهار کرد:  اکنون که در ایام سالروز ولادت حضرت زهرا (س)، که محضر شما سخن می گویم بیش از دو سال از عمر دوره ششم شورای شهر گذشته است و درس های بسیار برای اینجانب و همکارانم در دوره ششم داشته است.

وی افزود: در ایام نزدیک به سالگرد شهیدحاج قاسم سلیمانی هستیم رفتار و منش ایشان حرکتی جهادی، تلاشی خستگی ناپذیر، همراه با وفای به عهد، استقامت، عمل به تکلیف، تعهد و مسئولیت پذیری، صداقت و وفاداری، خلاقیت ونوآوری پرهیز از سستی و تنبلی در برابر تجاوز به ارزش‌ها حرکت و قیام برای خدا بود.

کناری نژاد ادامه داد: باید به راستی بیان کرد که در ایشان ، همه مظاهر عالی انسانی نقش بسته بود و باید دریافت وقتی که در این تابلوی زیبا که تمام زیبایی ها در آن نقش بسته، چگونه از تهدیدها فرصت ساخت. این یعنی مکتب سلیمانی. باید نگاه کرد چگونه می توان با یک حرکت راهبردی، همراه با برنامه علمی و بدور از هیاهوی سیاسی می شود غوغا به پا کرد. در سرزمینی، که تجلیل از شهید سلیمانی در تداوم مکتب عاشورای است، باید ببینیم خدا چگونه عزت می دهد؟و چگونه در دلها و قلب مردم محبوبت می کند؟

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس، خطاب به شهروندان، اضافه کرد: همشهریان عزیزم؛ در این راه معتقدم، آن فردی که دنبال مسائل پوچ و تهی از جمله اینکه بگوید این پروژه کلنگ بخورد، بنام فلانی تمام می شود، پس کلنگ نخورد. یا بگوید اگر اکنون این ایده ،طرح،فعالیت یا پروژه را اقدام کنیم بنام فلان فرد تمام می شود.

وی تصریح کرد: دوسال به بهانه های مختلف جلسات مساجد (پای حرف مردم ) که در جهت رفع مشکلات مردم بود را متوقف و در زمان کمک به مساجد و مراکز فرهنگی شهر جلسات را ترک کرده ایم چرا؟حالا چه شده است؟ بخاطر اینکه از طرف عضو دیگری مطرح شده ولا باخته و دنیا و آخرت خود را از دست داده است. در آینده در این خصوص بیشتر خواهم گفت.

کناری نژاد گفت: با تمام وجود، بدانیم آنچه می ماند اخلاص در عمل، مجاهدت در نهان و آشکار و گره از کار مردم ، بازکردن است، آنچه می ماند مردم داری است. بنظرتان شب عاشورا ، دغدغه یاران مولایمان، تکلیف نگه داشتن بود یا بصیرت داشتن در عمل؟ امام شب عاشورا فرمودند من حجتم را از شما برداشتم بروید،اما آنچه یاران را نگه داشت بینش عمیق و بصیرت بود.شهدا کربلا می دانستند امام چه می خواستند. پس ایستادند.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس اضافه کرد: ما نیز حتی به دور از بیان صریح امام و مولا و رهبر عزیز و فرزانه مان باید بدانیم و درست تحلیل کنیم که ایشان از سربازان و افسرانشان چه می خواهند؟ هر گره ای از مردم باز شود، هرکاری با سرعت انجام شود حتما امام راضی است حتما خدا و ولایت را راضی می کند و اینها در کار مدیریت بسیار مهم و این بصیرت است.

 

وی ادامه داد: اگر برای خدا و ولی نعمتان گفتیم باز کردن گره از کار مردم، واجب تر است، اگر گفتیم از سفر و تفریحم از زود تر رفتن به منزلم برای رفع خواسته مردم گذشتم، شک نداشته باشیم که خدا و مولایمان و شهدا از ما راضی خواهند بود.

چه زیبا نبی مکرم اسلام(ص) فرموده است:

مردم به منزله عیال خداوند مى‌‏باشند، دوست داشتنى‏‌ترینِ خلق پیش خدا کسى است که به مردم نفع برساند یا خانواده‏‌اى را خوشحال کند یا با برادر مسلمانش به‌خاطر برآوردن حاجتش راه برود، این عمل از اعتکاف دو ماه در مسجدالحرام بهتر است.

درود خدا بر روح مطهر عالم فرزانه حضرت آیت‌الله فاضل لنکرانی که ‌فرمودند:

من 50 سال است دارم اسلام می‌خوانم. بگذارید خلاصه اش را برایتان بگویم: واجبات را انجام دهید؛ به جای مستحبات، تا می‌توانید به کار مردم برسید؛ کار مردم را راه بیندازید. اگر قیامت کسی از شما سئوال کرد، بگویید فاضل گفته بود.

کناری نژاد ابراز کرد: همکاران! آرام و آهسته حرکت کردن مشکلات شهر و مردم را حل نمی کند. باید سریع و صریح بود، عالمانه بود، شجاع بود، مردم سال‌هاست روحیه جهادی می خواهند، بیش از دو سال از دوره ششم گذشت. این شهر نیازمند کارهای جهادی،جهشی وعالمانه است، بدانیم ضعف ها کجاست؟ کاستی ها کجاست؟ و برای آن حرکت کنیم. عزیزانم  فرصت ها کم است و اگر کسی نخواست همراهی کند باید محترمانه به او بگوییم برو کنار و راه را برای خدمت دیگران باز کند.

این عضو شورا تصریح کرد: آقایان! مردم دادشان در آمده است. امروز به مردم می گوییم فردا ، فردا می گوییم هفته آینده، و ماه آینده، وقتی از مردم و بخش خصوصی حرف می زنیم باید راه را برای مردم در شهر
مردم محور باز کنیم. باید کار انقلابی و سریع انجام داد.مشکل مگر پول است خیر ! این شهر ثروت بسیاری دارد که استحصال آن مغفول مانده است.

وی گفت: پروژه ها باید سریع عملیاتی می شد، چرا به کندی بیش می رود ؟چرا تعریف پروژه های بزرگ مقیاس برای شهر نداریم؟ چرا نباید با اقدامات درست و به موقع در ثروت و اقتصاد و اشتغال و امنیت و رخدادهای اجتماعی موثر باشیم؟ چرا برای یک درخواست در فلان سازمان ماه ها باید منتظر ماند و یک سال مکاتبه مردم از اینجا به آنجا و نهایت هم بی بهره بماند.چقدر ظرفیت های عظیم در شهر داریم که بی بهره مانده است.چرا مشکلات محلات کم برخوردار و بافت های فرسوده شهر باتوجه به سرمایه های که در این محلات وجود دارد، اما مشکل آن محلات حل نشده؟ چرا دو سال گذشت، اما بازگشایی های معابر و پروژه های عمرانی همچنان بلاتکلیف است؟

کناری نژاد ابراز کرد: آقایان مشکل کجاست؟ چرا اینقدر بی توجهیم؟ چقدر قرار است عکس بگیریم و عکس عمل کنیم و کار مردم را راه نیندازیم؟ مردم باید حس کنند یک شورای جدید آمده است تا مسائل و مشکلاتی که دیگران حل نکردند، ایشان حل می کنند. کی قرار است این احساس را به مردم منتقل کنیم؟ تا کی قرار است آهسته ، آهسته جلو برویم که فلان مسئول ناراحت نشود؟ چرا در این شهر هنرمندان و رسانه ای ها و کارآفرینان فعال عرصه مشاغل خانگی مشکل مکان برای فعالیت دارند؟ ساختمان های فرهنگی و هنری مگر ارث ما است که در اختیار خود مردم نمی گذاریم؟

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس ادامه داد: بدانیم هر چه در این شهر است برای خود مردم است و ما فقط تولیت حفظ و نگهداری آن را داریم ما در این دوسال سراغ تحول و تحقق شعارهایی که به واسطه آنها از مردم رای گرفتیم به صورت کامل نرفتیم. چرا؟ مگر قرار نبود کارها جهادی، عالمانه پیش برود؟مگر قرار نبود شفافیت باشد؟ مگر قرار نبود نوآوری و خلاقیت ایجاد شود؟ مگر قرار نبود توجه ویژه ای به حوزه فناوری و دانش بنیان ها داشته باشیم؟ مگر قرار نبود اقدامات ما در راستا توسعه و پیشرفت شهر باشد؟ مگر قرار نبود بستر حضور سرمایه گذاران و بخش خصوصی را در شهر فراهم کنیم؟مگر قرار نبود حمل و نقل کرامت محور را شکل دهیم؟ مگر قرار نبود تشریفات اداری را کم کنیم و بستر شهرداری الکترونیک را مهیا سازیم؟ مگر قرار نبود در دسترس ترین شورا برای مردم شهر باشیم؟ مگر قرار نبود مسجد محوری اولویت اقدامات فرهنگی مان باشد؟چرا فکر می کنیم نقدی کنیم یعنی کار تشکیلاتی کردن را بلد نیستیم، چرا؟نقد و امر به معروف و نهی از منکر تلنگر است برای حرکت سریع. عزیزان ببینید! وظیفه امروز ما خدمتگزاری به مردم است.

وی افزود: آقایان و خانم های بزرگوار ! بدانید خیلی کارهای خوب هم شده است. اما حجم کاستی ها زیاد است و خوبی ها کمرنگ دیده می شود. دست کسی که کارهای خوب انجام داده است را باید بوسید اما انتظارها از ما بالاست،شرایط امروز کشور و شهر کار جهادی و عالمانه می طلبد؛ طبق گزارشات مصوبات شورا چرا این همه مصوبات اجرا نشده توسط شهرداری بندرعباس داریم؟ آقای شهردار ، نگویید بودجه نداریم؛ نگویید نمی توانیم ؛نگویید نمی شود؛ نمی شود و نداریم در مکتب حاج قاسم جایی ندارد.

این عضو شورا با اشاره به سخنان رهبری، گفت: مقام معظم رهبری خطاب به تمامی دولت ها و شوراها فرمودند: زمان زود می گذرد. دوسال از دوره ما هم رفت، کمتر از دو سال دیگر فرصت است که آن هم می رود، آقای شهردار شما قبول کردید در دوره ششم، این مسئولیت را داشته باشید. ما محدود به زمانیم، یک ثانیه، یک روز، یک هفته آن حساب است، نگذاریم کارها را به آینده، در برابر تمام آنها باید در محضر خدا پاسخگو باشید.

وی عنوان کرد: تا کی باید از امروز به فردا و فردا به هفته و ماه آینده کردن کارها رنج ببریم؟ چرا بین خود سازمان ها و مناطق برای حل مسائل مردم با همدیگر جلسه تقسیم کار نمی گذارید؟ برخی از مناطق و سازمان ها فقط منتظر، مرکز و ستاد هستند.

کناری نژاد اضافه کرد: آقای شهردار، در راستای مدیریت شهری باید برنامه داشته باشید درحال حاضر شهر بادی به هر جهت است. چرا می گوئیم بگذار فلانی ناراحت نشود؛ عزیزان بگذارید مردم ناراحت نشوند؛ بگذارید انقلاب و اسلام ناراحت نشود. چقدر تاکید کنیم مردم را، سرمایه های انسانی و بدنه شهرداری را ببینید، افراد توانمند و نخبگان را ببینید. فعالان انقلابی و مسجدی را ببینید.

وی خاطرنشان کرد: شورای ششم، بارقه امید ایجاد کرده بود، امید ها را ناامید نکنیم. مدیریت شهری نیاز به حقیقت طلبی دارد نه حقیقت یابی، اگر می خواهیم در محضر خدا، شرمنده نباشیم متحدانه و در کنار همدیگر برای حل مسائل شهر باید برنامه های تدوین شده را عملیاتی کرد.

کناری نژاد گفت:خطاب به همکارانم در شهرداری عارض شوم شفاف می گویم  بدانید ما در شورا همیشه و محکم پشتیبان شما بوده و هستیم و این پیام را به همه کارکنان برسانید..
مردم و فعالان جریان انقلاب بدانید پای تمامی شعارهایمان که شما به ما اعتماد کردید هستیم
و همشهریان عزیز اگر قصوری از این حقیر ملاحظه کردید به لطف و بزرگواری تان ببخشید.

در پایان آقای شهردار نسبت به بیمه تکمیلی پرسنل خدوم شهرداری و مابه تفاوت حقوق 1402 اقدام نمایید کارکنان نسبت به این موضوع رنج می برند.

انتهای خبر/